A bukaresti Bonapp a Munch leányvállalataként folytatja. Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a magyar ételmentő startup partnerei között, mint a Domino Pizza és a DM.
Mi történik? A cseh versenytárs felvásárlása után Romániában is folytatja a stratégiáját a Munch. Februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányvállalataként folytatja a működését, melynek köszönhetően már csaknem 6000 partner és 3,4 millió ember menthet ételt a régióban.
Miért érdekes ez? Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a partnerek között, mint a Domino Pizza és a DM – közölték a Forbes.hu-val.
Honnan jött a fúzió ötlete? A felvásárlás okait kijetve Perepelica Kirill, a Munch társalapítója arról beszélt, már a cseh bővülés is bejött nekik, hiszen
„mára már közel annyi a bevételünk Csehországból, mint itthonról. (…) A román piac dinamikusan növekszik, ezért stratégiai fontosságú számunkra, hogy itt is piacvezető ételmentő platformmá váljunk. Abban hiszünk, hogy a Bonapp helyi piacismerete és a Munch régiós hátországa egyesítve sokkal többet tud érni, mintha külön-külön haladnánk tovább az úton és versenyeznénk.”
Mit kell tudni a Munchról? 2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban létrehozott egy applikációt, amely az ételpazarlás ellen küzd. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást és egy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be; a Munch nyerte a 10 éves Forbes közönségszavazását, így ők kerültek a 2023. novemberi címlapunkra.„Már nem a cuki startup vagyunk” – a magyar ételmentők a tengerentúlt is meg akarják hódítani – írtuk akkor a velük folytatott beszélgetés alapján.
A nagyütemű regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek 2025-ben. Fotó: Munch
2022-ben a cégbe beolvadt a cseh alapítású Nesnezeno, így már több mint 3500 partnerrel tudtak tenni az ételpazarlás ellen Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Tavaly márciustól pedig már a szomszédos országban, Romániában is elérhető a magyar startup ételmentő szolgáltatása.
A magyar ételmentő startup tavaly már több mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, ami 250 tonna élelmiszert jelent. A román versenytárssal való egyesülésnek és a többi piacon való növekedésnek köszönhetően az idei évben az eddigi többszörösét tervezi megmenteni a csapat.
Új partneri szegmens? Az összeolvadással egy újabb pályára kerül a magyar vállalkozás növekedése, hiszen olyan nemzetközi láncok csatlakoznak a partneri hálózathoz, melyek egész Európában jelentős pozíciót foglalnak el, és megkönnyíthetik a további terjeszkedést. A DM egy olyan partneri szegmenst indít el, melyben a nem élelmiszer fókuszú kiskereskedelmi láncok is helyet kapnak az ételmentésben.
„Romániában már a kezdetektől célunk volt, hogy a hagyományos FMCG partnereken és a vendéglátóhelyeken kívül olyan piaci szereplőket is bevonjunk, akikről nem feltétlenül jut elsőre eszünkbe, hogy élelmiszer-hulladék keletkezne náluk. A DM partner volt abban, hogy együtt tegyünk az ételpazarlás ellen és reméljük, hogy az összeolvadás után, közös erővel hasonló kiskereskedelmi szereplőkkel sikerül partnerséget kötni a többi piacon is”
– mondta Luka Zivkovic, a Bonapp ügyvezetője.
Mi jön ezután? A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait is, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Ezenkívül az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, mint Bulgária, Horvátország, Görögország, Szerbia és Szlovénia. A nagyütemű regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek, mely nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiai szempontból is tudja segíteni a terjeszkedést.