A kiszervezett logisztikával foglalkozó Webshippy alapítói a kezdetektől inkább techstartupként hivatkoztak a cégükre, mint logisztikaira. A rendszerükbe automatikusan futnak be a webshopok rendelései, a raktárukban mostantól robotok szaladgálnak a csomagokért, és még aznap kézhez kaphatjuk őket. Jövőre már Lengyelországban terjeszkednének.
A Webshippy teljes történetét a 2020 decemberi lapszámunkban írtuk meg. A stratup abszolút koronanyertes volt. Vorobcsuk Zoltán társalapító akkor lapunknak úgy fogalmazott: „Egyáltalán nem örülök a járványnak, de álszent sem akarok lenni. Az idei év jóval előrehozta a növekedésünket. Kiküldött csomagszámokat nézve nálunk már márciusban elkezdődött a karácsony, és azóta is tart.” 2020-ban megduplázták a kiküldött csomagszámukat, ami tavaly havi 75 ezret tett ki. Most havonta 100–150 ezer csomagot kézbesítenek, a webáruházak kiszállított csomagjai által generált árbevétel az elmúlt egy évben több mint 11 milliárd forintot tett ki.
A cégről legutóbb akkor adtunk hírt, amikor decemberben a Webshippy 27 százalékos üzletrészét megvette a Trans-Sped, az egyik legnagyobb hazai logisztikai cég az MFB Növekedési Tőkealaptől.
Fél évvel a tranzakció után a Trans-Sped új, 13450 négyzetméteres teljesítési központját teljes egészében a Webshippy saját fejlesztésű logisztikai szoftvere szolgálja ki. Ezzel olyan ügyfelek áruit juttatják célba, mint a Fressnapf vagy a Retro Jeans – derül ki a cég Forbes.hu-nak eljuttatott közleményéből.
Robotok hozzák-viszik az árut
„A járványhelyzet ellenére is tovább tudtunk növekedni, munkánk eredményeként mára robotok szaladgálnak a tömött polcok között és ezzel végre az Amazonhoz és a többi modern amerikai fulfillment centerhez hasonló magas minőségben szolgálhatjuk ki a webáruházakat” – mondta Perényi András, a Webshippy társalpítója.
A megrendelések teljesítéséhez eddig a termékek összegyűjtése volt a legidőigényesebb folyamat, a robotizációval most ezt gyorsítanák meg.
A Webshippy központjában található termékek hosszú sorokban, mobil tárolópaneleken sorakoznak. A robotok vezeték nélküli hálózaton keresztül kommunikálnak a rendeléseket kezelő szoftverrel. Ha új rendelés érkezik, akkor a megfelelő tárolópanelhez gurulnak és a csomagolási munkát végző munkatárs állomásához viszik az árukat.
Aznap kiszállítanak és nemzetközi piacokon is terjeszkednének
A startup Webshippy Prio néven saját üzemeltetésű szállítási szolgáltatást is indít. A délután 4 óráig megrendelt termékeket még aznap este 6 és 10 óra között kiszállítják. A szolgáltatás szeptembertől lesz elérhető a cég összes partnere számára Budapest meghatározott kerületeiben, hamarosan pedig a teljes fővárosban.
A startup a saját, licencesített e-logisztikai szoftveres megoldását mostantól más vállalatokak is kínálja. A teljes körű támogatással, know-how-val kísért bérelhető megoldás első piaci megrendelője Magyarországon a Praktiker lett.
Így mostantól a barkácsáruházlánc teljes online rendelésteljesítését a Webshippy szoftvere vezérli.
A jelenlegi tervek szerint Webshippy a Trans-Speddel közösen 2022-ben indulna Magyarországon kívül. Első külföldi raktárukat Lengyelországban nyitnák, majd a következő három évben még öt országban terjeszkednének.
Borítókép: Vorobcsuk Zoltán és Perényi András, a Webshippy alapítió // Fotó: Orbital Stangers archív