Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Borítókép: Orbital Strangers

A saját problémájukat akarták megoldani, ma ők szolgálják ki a Street Kitchen és a Retro webshopjait is

A kiszervezett logisztikával foglalkozó Webshippy alapítói inkább tech startupnak tartják a cégüket, mintsem logisztikainak. A rendszerükbe automatikusan futnak be a partner webáruházak rendelései, amiket aztán külsős futárcégek visznek házhoz a vevőknek. A vírusválság most jól megdobta növekedésüket.

„Egyáltalán nem örülök a járványnak, de álszent sem akarok lenni. Az idei év jóval előrehozta a növekedésünket. Kiküldött csomagszámokat nézve nálunk már márciusban elkezdődött a karácsony, és azóta is tart” – mondja Vorobcsuk Zoltán Webhsippy-társalapító arról, hogy tavalyi évhez hasonlóan 2020-ban is megduplázták a kiküldött csomagjaikat, ami idén havi 75 ezret tesz ki.

A kiszervezett logisztikai szolgáltatást nyújtó cég raktárában 800 webáruház árucikke várja, hogy egy külsős futárcég házhoz vigye a gazdájának. A Street Kitchen, a Helia-D, a Butlers, a Retro és a Fressnapf online áruházait is ők szolgálják ki.

A startup teljes történetét a decemberi magazinban találod.

Perényi András és Vorobcsuk Zoltán már külön-külön túl voltak egy saját webshopon, amikor ráfordultak a logisztikára. A mai Webshippyt fél év közös munka után alapították 2016-ban, miután a saját példájukon is látták, milyen nehézségeket okoz az online áruházaknak egy hirtelen jött nagyobb rendelés, illetve, hogy hogyan érdemes szinkronizálni a különböző webshopmotorokat a számlázó és a futárcégek rendszerével.

Fotó: Orbital Strangers

Az alapítók a külföldi minták alapján saját felhőalapú logisztikai szoftvert fejlesztettek, aminek segítségével a webshopok rendelései automatikusan szinkronizálódnak rendszerükbe.

A digitális hátterüket vallják a legnagyobb előnyüknek, és inkább hivatkoznak a Webshippyre technológiai, mint logisztikai cégre. A legszámottevőbb költségük a mai napig a bérköltség. A kezdetekben András fejlesztette a szoftvert, ma ezen tizenöten dolgoznak.

Arról, hogy milyen befektetéseket kaptak eddig, mi lesz a következő beruházásuk, és mikor esedékes az exit a decemberi Forbes magazinban olvashatsz. A digitális verziót ide kattintva tudod megvenni, ha pedig beleolvasnál a lapba, itt megteheted:

Borítókép: Orbital Strangers

Oszd meg!