A budapesti tapasztalatokra fognak alapozni, 90 állomással és 750 bringával indul nyáron a tesztidőszak.
A MOL szlovák leányvállalata Pozsonyban indítja el közösségi kerékpármegosztó-szolgáltatását. A pozsonyi Bubit a Slovnaft fogja üzemeltetni, és a BAjk keresztnevet kapta.
A gyűjtőállomások kialakítása májusban történik meg, és júniusra 90 dokkolót helyeznek üzembe, ebből 80 hagyományos, 10 pedig úgynevezett okosdokkoló lesz, és összesen 750 kerékpár áll majd szolgálatba.
A BAjk bringák könnyebbek lesznek, mint Bubi. Forrás: Slovnaft
Az állomáshelyeket úgy alakították ki, hogy megkönnyítsék a felhasználók hozzáférését a kerékpárutakhoz és a tömegközlekedési rendszerhez. A dokkolók körülbelül 300 és 500 méterre helyezkednek el egymástól.
A bringákat beépített számítógéppel és GPS-szel szerelik fel, hogy folyamatosan figyelhetők legyenek. A projektnek ez az első fázisa, a tesztüzem a nyári szünet előtt kezdődik majd, vagyis 2018. második negyedévének végére vehetik igénybe a pozsonyiak.
Budapesti tapasztalatokra alapoznak
A MOL 2014 szeptemberében indította el a BKK-val közösen a közbringarendszert, az azóta eltelt három és fél évben több mint 2 millió ember 4 millió kilométert tett meg vele. Jelenleg 1506 bringa és 125 dokkoló állomás van a rendszerben szerte Budapesten.
A közlemény szerint a szlovák fővárosi közbringa kiépítésénél a MOL Bubi tapasztalataira fognak építeni. Erre példa, hogy a Bubit több kritika is érte, hogy hiába jól használható, de túl nehéz, ami emelkedőkön megnehezíti a tekerést. A közlemény szerint
a pozsonyi biciklik speciális alumínium keretet kapnak, aminek köszönhetően könnyebbek lesznek, mint a hasonló európai rendszerekben.
A pozsonyi közbringarendszer – a budapesti Bubihoz hasonlóan – részben európai uniós támogatásból valósul meg.