Megérte összeolvadni: egy év alatt 16 millió palackkal nőtt az értékesítés, 900 millióval az árbevétel, 45 bázisponttal a piaci részesedés – írja közleményében a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. Balog Levente célja, hogy „tovább őrizze Magyarország ásványvíz-nagyhatalmi pozícióját”.
A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. a termékportfóliójában lévő márkák erejének köszönhetőn tovább erősítette vezető pozícióját a hazai ásványvízpiacon. A 2016-ban egyesült Szentkirályi Ásványvíz Kft. és Kékkúti Ásványvíz Zrt. 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint tavaly, számlázott árbevételét pedig mintegy 900 millió forinttal növelte.
A Central Europe Mineral Water Holdingot 2015-ben hozta létre a Karlovarské Minerální Vody Group-ot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, Balogh Levente. 2015 márciusában a CEMW Holding tulajdonába került a Kékkúti Ásványvíz Zrt., majd azt követően 2015 áprilisában a Szentkirályi Ásványvíz Kft. is. A cégvásárlásokat követően Balogh Levente a CEMW Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosa, valamint a társaság elnöke lett.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti Ásványvíz Zrt. egyesülésével létrejövő Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. Magyarország piacvezető ásványvíz- és üdítőipari társasága. A tulajdonában lévő Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna és Perrier márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, valamint a szénsavas üdítőitalok piacán.
A vállalat piaci részaránya évről évre folyamatosan nő; a 2017 januártól novemberig tartó időszakban a természetes ásványvízpiacon értékben 36,5 százalékos részesedést ért el, ami 45 bázispont növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A 2017 januártól novemberig tartó időszakban a vállalat eladásainak volumene az ízesítetlen (természetes) ásványvízpiacon 3 százalékkal nőtt, amely meghaladja a piac átlagos, 2,3 százalékos növekedését. Míg értékben a piac 5,6 százalékkal, a Szentkirályi-Kékkúti Kft. 6,9 százalékkal növekedett ugyanezen időszakban. (Nielsen Kiskereskedelmi Index 2016. január – november és 2017. január – november) Az előzetes éves adatok értékelése alapján 2017-re rekord értékesítési számokat várnak.
„A 2017-es év sikerei is mutatják a Szentkirályi-Kékkúti egyesülésben rejlő erőt: cégünk minden területen kimagaslóan fejlődik, erősíti piacvezető pozícióját. De nem kényelmesedünk el. Új, magas magnézium tartalmú természetes ásványvíz, a Magnesia forgalmazását kezdtük meg a hazai piacon. Kékkúton átadtuk a 2,6 millió euró értékű beruházásunkat, ahova hazánk egyik legmodernebb szirupkeverő technológiáját telepítettük. 2018-ban a megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében jelentős kapacitásbővítést tervezünk szentkirályi üzemünkben. Célunk, hogy tovább őrizzük Magyarország ásványvíz-nagyhatalmi pozícióját”
– írja Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.
Arról, hogy a cég hogyan terjeszkedik a régióban egy korábbi cikkünkben olvashat, arról pedig (többek között), hogy mi köze Balogh Leventének Micimackóhoz, itt.