Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, […]

Bővebben

Milánóba operajegyet érdemes ajánlani a repülőjegy mellé, Mallorcára robogóbérlést. Online magyar utazási iroda indult.

A Beontrips.com szállást, utazást, autóbérlést és biztosítást egyszerre kínál. Az alapítók szerint épp most, még a nagy multik hazai megjelenése előtt kellett lépniük.

Nemcsak a munkája, de a hobbija is az utazás Orosz Andrásnak, a Beontrips Kft. ügyvezetőjének és alapítójának. A karrierje során a Malévnél és a Wizz Airnél is dolgozó szakember 18 év után úgy döntött, hogy hosszabb pihenésre vágyik. A családdal is több időt akart tölteni, ezért együtt indultak utazásra. A cél az volt, hogy minél több görög szigetet járjanak be. A pihenés tervezése nem volt teljesen gondtalan, a járatok és a szállások összehangolása macerás volt, több honlapon kellett foglalni, mindenhol külön fizetni. De épp ez hozta meg az ötletet.

Miért ne lehetne lehetőleg minden, az utazáshoz, vagy akár a körutazáshoz kapcsolódó szolgáltatást egy helyen foglalni?

Alapítótársával, Takács Miklóssal, sokat ötleteltek, hogy milyen vállalkozásba fogjanak, még a koktélbár gondolata is felmerült, de végül maradtak a turizmusnál, ha már ahhoz értenek a legjobban. Nemcsak magyar, de több külföldi, az iparágban sikeres szakembert is megnyertek az online utazási iroda tervével. A saját források mellé így gyorsan összejött a kezdőtőke. A vállalkozás beindítását az is segítette, hogy csak szakmai befektető van, így nem kellett az üzleti modell elmagyarázásával és pitchekkel az időt tölteni, rögtön a megvalósításba foghattak bele. A Beontrips Kft.-t 2016 februárjában jegyezték be, és 2017 áprilisra készült el a honlapjuk és a foglalási rendszerük. A cégben összesen négyen dolgoznak fő állásban, de a startuplégkör sokaknak tetszik, ezért több egyetemista és szabadúszó is dolgozik nekik, kötetlenebb formában. Néhány 10 millió forintos kezdőtőkével indultak, és persze sok sajátidő befektetéssel.

Nyugat-Európában már ma is az utazások közel felét online portálok értékesítik. Általában új cégek tudtak erre a piacra betörni, akik már nem a klasszikus utazási irodáknál megszokott csomagokat, hanem egyénileg összeválogatva kínálják a szállást és az utazást, az autóbérlést, a biztosítást.

andrasorosz

Orosz András

A fapados légitársaságok is felismerték ezt a trendet, és a repülőjegy mellé több szolgáltatást is ajánlanak, de náluk általában szűkebb a választék. Az utazók viszont szeretnek válogatni, a legjobb és legkedvezőbb ajánlatokat maguk kiválasztani. Az online utazási irodák terjedése – Orosz András szerint – hasonlít a fapados légitársaságok terjedéséhez, amelyek egy évtizeddel a nyugat-európai felfutásuk után váltak jelentős szereplővé térségünkben. Az alapító szerint a nagy multik, mint az Expedia még kivárnak a terjeszkedéssel, így most jött el a megfelelő pillanat az indulásra: a kereslet már megvan, de a nagyoknak még túl kicsi.

Már Lengyelországban is

A Beontrips a teljes régióra pályázik. Nem is vártak sokat, a hazai, tavaszi indulás után már a lengyel honlapjuk is elindult. A 38 milliós ország már csak mérete és az egyre növekvő fizetőképes kereslete miatt is természetes választásnak tűnt. A következő országot azonban még nem tudták megnevezni. A nemzetközi bővülést az is segíti, hogy helyi iroda és alkalmazottak nélkül, Budapestről is lehet a vállalkozást irányítani.

A keresések és a foglalások alapján látszik, hogy a felhasználók milyen szolgáltatások és célpontok iránt érdekelődnek igazán, például Milánóba operajegyet érdemes ajánlani a repülőjegy mellé, míg Mallorcára robogóbérlést. A Beontrips a sikeres kisvállalkozások azon leckéjét is megtanulta, hogy a saját média hasznos eszköz, ezért utazási magazint is indítottak.

Az oldal újítása, hogy nemcsak oda-vissza utat lehet keresni, hanem körutazásokat is, ráadásul egy térképes keresőfelületen. A repülőjegy és a szállás mellett programokra, múzeumokba, városnéző túrákra is lehet náluk foglalni már. Céljuk, hogy a térség legtöbb országában stabil szereplők legyenek, 0,5 százalékos piaci részesedést tűztek ki maguk elé.

Mivel előre fizetnek a foglalási rendszerekben, a kedvezményük is magas, így olcsóbbak tudnak lenni. Ők is ráálltak arra, hogy európai nagyvárosokba kiemelt események köré, például focimeccs, koncert vagy kiállítás apropóján ajánlanak utazásokat. Jelenleg repülőre, buszra és vonatra értékesítenek jegyeket, de cél a hajójegyek integrálása is. Oldalukon keresztül eddig a legnagyobb érdeklődés a városlátogatások és az egyhetes nyaralások iránt volt. A legnépszerűbb úti célok: Róma, Barcelona, Nápoly és Lisszabon, ahová mind párok, mind családok foglaltak utazást. Az Európán kívüli utak szezonja igazán ősztől indul be, de már most mérhető a megnövekedett érdeklődés az ázsiai és dél-amerikai desztinációk iránt.

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő