A Ferrari iránti kereslet töretlen, és szinte bármilyen vámemelést képesek lesznek áthárítani a fogyasztóikra.
Mi történt? A Ferrari 1,53 milliárd eurós profitot ért el 2024-ben, ami éves szinten 21 százalékos növekedés – írja a Világgazdaság. Az autógyártó egész éves nettó árbevétele 12 százalékkal, és az EBITDA-eredménye is 12 százalékkal haladta meg a 2023-ast. Mindezt úgy, hogy a leszállított autók száma csak 1 százalékkal nőtt.
Benedetto Vigna vezérigazgató a jó eredményt az erős termékösszetétellel és a személyre szabott autók iránti növekvő kereslettel magyarázta.
Kontextus. Az európai autóipar nagy része nehéz helyzetbe került tavaly, a Bosch például több tízezer alkalmazottjának csökkenti a munkaidejét és a bérét, és gyengét jelentett a BMW, a Porsche és a Mercedes is. Ez elsősorban a kínai piac visszaesésének köszönhető, és mindezt fokozhatja Donald Trump amerikai elnök vámpolitikája is.
A Ferrari, illetve a többi luxusautógyártó viszont kevésbé szenved ettől, CNBC szerint a Ferrari eredményeit például nem fogják érinteni az intézkedések, ugyanis szinte bármilyen vámemelést át tudnak hárítani a vásárlóikra.