Szabadult már meg korábban néhány fontos márkától a Microsoft, a Window-sal és az Office-szal azonban komoly profitnak is búcsút kéne inteniük. Az Internet Explorer csapatát vezető volt igazgató szerint a jövője a felhőben van.
Jó döntés lenne eladnia a Microsoftnak az Office és a Windows márkáit, hogy a felhőszolgáltatásokra tudjon koncentrálni, legalábbis a cég egyik volt kereskedelmi igazgatója szerint, írja a CNBC. Ben Slivka, a Microsoft egykori kereskedelmi igazgatója úgy nyilatkozott a lapnak, hogy „a helyes döntés valószínűleg az, ha a felhőre építik a jövőt.”
Az Azure felhőinfrastruktúra, amely segítségével alkalmazásokat lehet készíteni, telepíteni és futtatni a Microsoft adatközpontjain, a cégcsoport egyik kiemelt márkája lett az utóbbi időben, miután ezzel sikerült a legjobban megszorongatni az Amazon Web Services piacvezető pozícióját.
A sikerek után újra megnőtt a befektetői érdeklődés a Microsoft felhőtechnológiája iránt, pedig az gyakorlatilag évtizedek óta a klasszikus Microsoft márkák, az operációs rendszer Windows és az integrált programcsomag Office mellett volt. 2021-ben a Microsoft- részvények értéke 51 százalékkal nőtt.
Slivka szerint a cégnek hamarosan el kellene adnia az Office-t és a Windows-t, hogy teljes erővel beszálljon a felhőszolgáltatások versenyébe.
Egyes elemzők azonban azért ellenzik a lépést, mert a két cég eladásával két piacvezető közeli pozíciót és óriási profitot veszítene a Microsoft.
A cég nemrég megszabadult már olyan márkáktól, ami fölött eljárt az idő: 350 millió dollárért adta el a Nokiát, a Bing nevű térképalkalmazást pedig az Ubernek adta el 2015-ben.
Slivka 1985-től vezette az Internet Explorer csapatát, majd 1999-ben távozott a cégtől. Az interjúban hozzátette, hogy a tranzakciónak „nem holnap kell megtörténnie”, nem haldoklik a cég, de a jövője a felhőben van.
Kapcsolódó:
Borítókép: Franc V