A menekültválság alatt szüntették meg az utasközlekedést, most 45 milliárd forint közpénzből újítja fel a Szeged-Szabadka vasútvonalat Mészáros Lőrinc cége.
Október 23-án indítják a Szeged és Szabadka közötti utasközlekedést, közölte Szijjártó Péter a napokban. A Röszkéig tartó 14 kilométeres magyar pályaszakasz az eddigi legdrágább hazai vasúti beruházás, írja a Telex. 45 milliárd forint állami forrásból újítja fel a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt.
A lap értesülései szerint azonban hiába a rekordár , a beruházással több jelentős gond is akad, ami a felújítás hivatalos indokát – a vonatforgalom gyorsítását – is felülírhatja:
- Június végén a V-Híd műszaki problémákra hivatkozva függesztette fel a munkálatokat, ez azonban egyes források szerint pénzügyi vita volt a kivitelező és megrendelő között.
- A Szeged-Szentmihályon élők kéréseinek megvalósításából még semmi nem látszik: még nem kezdték el a zajvédő falak, illetve a fény- és félkaros sorompók megépítését sem.
- A szentmihályiak a tavaly augusztusban meginduló teherforgalom megindítása óta panaszkodnak a nagy zajra és füstre. A személyszállító vagonokat is dízelmozdonyok húzzák majd, amíg a villamos-felsővezeték elkészül.
- A vasútvonal két fontos szegedi átjárót is érint: az 5-ös főúton már most komoly autósorok állnak, a járatok sűrűsödésével durvább dugók várhatóak.
- A biztosítóberendezések hiánya miatt maximum hatvan kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok, és csak állomásnyi távolságú követéssel járhatnak majd.
- A vonatközlekedést az is lassíthatja majd, hogy a szerb határon lévő drótkerítés nagykapuját kézzel nyitják-csukják a rendőrök.