B2B lábat növesztett a piacvezető magyar menstruációsbugyi-márka, a This is Redy. Már a Rossmann üzleteiben és hamarosan a Decathlon webshopjában is hozzá lehet jutni a bugyikhoz és a kapcsolódó termékekhez. Molnár Dóra és Tasnádi Ádám cége nagy változás előtt áll, hamarosan a menstruáció napjai mellett a teljes ciklus támogatására építenek stratégiát.
„Eddig csak saját csatornákon értékesítettük a Redyt, nem is volt csomagolásunk, amivel polcra kerülhetett volna. Innen kellett kezdeni a tervezést” – kezdi Molnár Dóra társalapító, hogyan lett üzlet a két éve húzódó tárgyalásból a Rossmann és a Redy között. A megkeresés a Rossmanntól jött, Horváth-Tokaji Hajnalka, a cég kategóriamenedzsere épp a 2021. májusi Forbes-címlapon látta először Dórát, amikor a 30 sikeres magyar 30 alatt lista kapcsán interjúztunk vele.
A megkeresése egy bosszantó hiba miatt hónapokig nem ért célba: a „redy” szó helyett „ready” került a címzett ímélcímébe. „Nem ez volt az első eset, ez a cégnek egyfajta keresztje” – nevetnek az alapítók.
Egy percét sem éltem meg nehézségként
„A Rossmannak kifejezetten fontosak a női vásárlók, akik mindenféle életszakasz során járnak be hozzánk rendszeresen vásárolni. Egyáltalán nem mindegy, hogyan élik meg lelkileg és fizikailag a nők azt a közel 40 évet, amíg menstruálnak.
A Redy termékei pedig nemcsak a fizikai, hanem a lelki megélést is segítik”
– magyarázza Hajnalka, miért illett bele a Redy a Rossmann stratégiájába. Nem volt könnyű összehangolni a multi és a kisvállalkozás munkafolyamatait. „Egy percét sem éltem meg nehézségként, inkább örültem, hogy én is beleláthattam egy startupszerűen működő cég kihívásaiba, ami tőlünk is új hozzáállást igényelt. Olyan pontokra is ki kellett térni, ami más szállítóknál elő sem kerül” – mondja Hajnalka.
A készletezésben sokat kellett változtatni, hiszen a Redy indulása óta nem, vagy alig készletezett, megrendelés alapon működtek a varrodák. Figyelembe kellett venniük azt is, hogy egy vásárló mi alapján hoz döntést, milyen információkhoz jut, ahogy böngészi a dobozt. Pontosan el kellett magyarázni egy doboznyi helyen a Redy bugyik minden előnyét, amire eddigi online csatornáikon nagyobb mozgásterük volt. Folyamatokban és határidőkben kellett gondolkozniuk, amit az alapítók a profivá válásuk fontos mérföldkőjeként érzékeltek.
„A tavalyi évünk második fele önmagában arról szólt, hogy hogyan lehet több havi készletet előre legyártatni, melyik dizájnból mennyi kell, és hogyan lehet megteremteni mellé a finanszírozást és a logisztikát is” – mondja Tasnádi Ádám, a másik alapító, aki az üzletfejlesztésért felel, míg Dóra főként a termékfejlesztést viszi.
Újítások
A Rossmann kínálatába egy lézervágott alapfazont vittek be, de a webshop kínálatát dizájnban, funkcióban és életkorban is bővítik. A Decathlonnak külön sportkollekciót fejlesztettek, ami légáteresztő, sportoláshoz alkalmas, rugalmas anyagból készül, és a vonala nem látszik a sportruházat alatt. A webes jelenlét miatt folyamatos a visszajelzés a vásárlóktól, amiket Dóra átnyálaz és mérlegel a mai napig, hiszen ez a termékfejlesztésük egy fontos iránya. És ezek alapján született meg a Redy fehérnemű-mosószere is.
„Mivel a termékünknek viszonylag magas az ára, sokan aggódtak, mivel moshatják ki úgy, hogy alaposan kitisztítsák, ne tegyék tönkre, és ne használjanak olyan anyagokat, ami káros lehet az intim területeken, hiszen bőrrel, érintkeznek, testnyílásokhoz közel vannak a bugyik”
– mondja Dóra.
A bőrbarát mosószert nemcsak Redy bugyikon, hanem mindenféle fehérneműn lehet használni, és ez is bekerült a Rossmannba a bugyik mellé. Az együttműködés üzleti részleteibe nem kívántak belemenni a felek, de elmondták, hogy egy évre a Rossmann kizárólagos értékesítési jogok kapott a drogériákban. Exportjuk így is jelentős, a román, a szlovák, a német az osztrák és a svájci piacokról is jön szemmel látható bevétel, illetve hamarosan az Amazonon is elindítják az értékesítést.
A teljes ciklust segítenék
„Tavaly nem növekedtünk, inkább fejlődtünk” – foglalja össze Ádám a 2022-es üzleti eredményüket, ami nem növekedett ugyan, de tartotta magát minden turbulencia ellenére. 2023 első negyedévében ismét növekedést látnak, köszönhetően a rossmannos jelenlétnek is.
2022-ben 130 millió forint körüli árbevételükre nagyjából tízmilliós nyereséggel számolnak, a növekedést banki hitelből és saját forrásokból finanszírozzák. Kacérkodtak a kockázati tőkével, és tárgyaltak is befektetőkkel, de mindig oda jutottak, hogy a maguk útján folytatják.
Az elmúlt másfél évben kb. tizenöt százalékkal emelték az áraikat, ennyivel nőttek ugyanis gyártási és alapanyag-költségeik. Most a legolcsóbb menstruációs bugyi 8 495 forintba, a legdrágább 11 995 forintba kerül az alapkollekcióban. De a gyenge forintárfolyam és a katatörvény sem jött jól a cégnek. „Nagyon érdekes időszak volt, havonta új sokkok jöttek a piacra a háborútól a rezsirobbanáson át a katatörvényig.
Ezek a pánikszerű szívleállások sokkal rosszabbak a e-kereskedelemben, mint amikor valami szépen lassan elindul lefelé”
– mondja Ádám.
A termék funkcióban már nem igazán tud hova fejlődni, 96 százalékos vevőelégedettséggel dolgoznak. Két évig tesztelték a textileket, mire megszületett a bugyi, így Dóra úgy látja, a funkció oldal rendben van. Divat oldalról, tehát anyagban, színben továbbra is sokat fejlesztenek, de ennél is továbblépnek a közeljövőben.
„Négy éve foglalkozunk a menstruáció körüli tabuk felszámolásával, és úgy látom, a munka nagy részét elvégeztük, büszke vagyok arra, amit elértünk” – mondja Dóra.
Az új irányról egyelőre annyit osztanak meg, hogy a menstruáció egy hetétől a ciklus teljes hosszára fognak fókuszálni. „A hajadra, a bőrödre, még a körmödre is százféle terméket tudsz választani, viszont a ciklusodra gyógyszereken kívül semmit, miközben kifelé is hat az, ami belül, a ciklusod különböző szakaszai alatt történik” – magyarázza Dóra.
Idén is van 30 sikeres magyar 30 alatt lista!
Idén is elkészült a legszerethetőbb és legfrissebb Forbes-lista. Az idei összeállításban megfér egymás mellett az MIT asztrofizikusa, a világbajnok kardcsapat, az Arénát megtöltő 21 éves popsztár és egy Counter Strike-bajnok is. A májusi magazinban megjelent listán olvashatsz többek között Azahriah-ról, Pachert Balázsról, a Shrooly- és a Volteum-alapítókról, Dzsúdlóról és Diller Kevinről. Keresd a listát a májusi Forbes magazinban, vagy olvasd online ide kattintva!