A francia luxuskonglomerátum, a Moët Hennessy Louis Vuitton csoport hétfőn bejelentette: 16,2 milliárd dollárért felvásárolta a legendás amerikai ékszermárkát, a Tiffany & Co-t. Ez a valaha volt legnagyobb összegű luxusfelvásárlás az amerikai Forbes szerint.
Az LVMH tulajdonosa, Európa leggazdagabb embere, Bernard Arnault részvényenként 135 dollárért léphetett a kasszához, végeredményben kétmilliárd dollárral többet fizetett, mint amekkora összegű ajánlatot tett októberben. Az átvétel jövő év közepére mehet végbe, de a hírre már hétfőn reagált a tőzsde: 2 százalékkal emelkedtek az LVMH részvényei, a Tiffanyé pedig 6 százalékkal.
A Tiffany így 79 egyéb márka családjába kerül be, a névben foglaltakon kívül ide tartozik számos kiváló italbrand, mint a Dom Pérignon vagy a Veuve Clicquot, jó néhány divatmárka, így a Dior, a Fendi, a Marc Jacobs, a Kenzo, parfümök és kozmetikumok gyártói, az ékszerek és órák között pl. a Bvlgari és a Hublot, valamint kiskereskedelmi franchise-ok, pl. a Sephora és a Le Bon Marché. A cég azt várja az ügylettől, hogy megerősíti majd az LVMH-t Észak-Amerikában, valamint hogy „visszaadja a Tiffany csillogását, amely megfakult az utóbbi években”.
A 137 éves ékszermárka egyébként értelemszerűen akkor volt a csúcsán, amikor előrukkolt mára ikonikussá vált türkiz színével és szövetkezett a Breakfast at Tiffany című film készítőivel, később viszont nem tudott megfelelni a fiatalok igényeinek és a kínai vásárlási szokásoknak.