Kigurult a gyárból a Tesla világmegváltónak szánt első tömegmodellje. Több mint egy évet kell rá várni, hatalmas a hype körülötte, de a cég nyereségességével kapcsolatos kételyek a múlt héten megfektették a cég részvényeinek árfolyamát.
Elon Musk sem sokkal kisebb Twitter-mágus, mint Donald Trump, csak a Tesla vezére saját cége nagy eseményeiről, illetve szép terveiről szeret üzengetni a rajongóknak. Akik nincsenek is kevesen, túlzás nélkül sok millióan várják, hogy megfizethető árú és nagy hatótávolságú és tudású, majdnem szinte önvezető villanyautóhoz jussanak. Ezt pedig ma a Tesla Model 3-ja jelenti, amelynek első példánya a hétvégén gurult ki a gyárból.
Nem csak maga a cég, de az optimista elemzők is autóipari mérföldkőnek tartják a Model 3 megjelenését. Kvázi tömegautónak szánják, ára már csak 35 ezer dollár, amivel benéz 10 millió forint alá. Musk erősen nyomatja, hogy nagyon gyorsan felfut a termelése, az augusztusi 100 darabból decemberre 20 ezer lesz, de akkora rá az igény, hogy a várólista nagyon hosszú, több mint egy év múlva juthat hozzá az, aki most rendel.
Az biztos, hogy Model 3 érkezése nyomán a világ nagy autógyártói mind ezerrel ráfeküdtek az elektromos fejlesztésekre, a Volkswagen például azzal szájhősködik, hogy a 30 ezer dolláros tucatautó-határ alá ő fog menni. Az biztos, hogy őrült fejlesztési verseny indult be és noha egyre halkabbak a Tesla közeli bukását jósoló hangok, a múlt héten a Tesla-részvények méretes zuhanásba fordultak.
A Forbes.com számításai szerint azzal, hogy a papír elvesztette értékének 17 százalékát, Musk vagyona potom 1,7 milliárd dollárral olvadt, a General Motors pedig visszaszerezte a legértékesebb autógyártó címet a Teslától.
Musk ezzel is a 72. leggazdagabb ember a világon.
Az árfolyam, hova most leesett a papír, nagyjából az, ahol két-három hónapja oldalazott egy ideig. Amikor onnan kitört felfelé, maga Musk is azt nyilatkozta, hogy túlzás a dolog. Azt megelőzően is stabilan emelkedett az árfolyam, ugyanis a befektetők egyre inkább azt kezdték az idén árazni, hogy nem tudják a régi öregek a Teslát utolérni az elektromosautó-versenyben. Most viszont előtérbe került, hogy a Model 3 meglehetősen szűk árréssel készül, a többi modellnél és az akkufejlesztésnél is voltak csúszások. Ez alapján újra egyre többen kérdőjelezik meg, hogy jövő év végére eljut-e a nyereségességig a Tesla.