Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Megújuló energiával újul meg a Hajdu

Harckocsilőszer-gyártással kezdte, a konszolidációval aztán a kinyitásra fékező ajtajú Hajdu centrifugával, na meg a felül töltős mosógéppel folytatta, de a Ferrari alkatrészekig is eljutott. A Hajdúsági Ipari Zrt. története leképezi a legújabbkori magyar történelem íveit.

A hetvenes évek háztartási slágertermékei a tűzzománccal bevont belsejű bojlerek, de még ma is ezek adják a Hajdu forgalmának nagy részét. Ugyanakkor a cég ma már a megújuló energiára is épít – a Forbes márciusi számában Sztányi Péter bevallja, nem rossz, ha a társadalmi felelősségvállalás a haszonnal is találkozik. Egyoldalas interjúnkban a kereskedelmi igazgató mérlegre teszi a rezsicsökkentést (nem egyértelmű az öröme) és a lakossági háztartásigép-csere programot is (megalapozott kétségei vannak).

A cikk elolvasható a márciusi Forbes 100. oldalán.

cover_1_new

Érdekel, mi van még a friss Forbesban? A legjobb sztorik és oldalképek itt!

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő