Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kép: Facebook

Megszavazták az új ausztrál médiatörvényt, fizetni fog a Facebook a hírekért

A jóváhagyott törvényváltozat megfelel annak a megállapodásnak, amit a Facebook a héten kötött az ausztrál kormánnyal.

A törvény előírja a közösségi médiának és az internetes keresőmotoroknak, hogy csak a hírportálokkal való megegyezés alapján közölhetik híreiket, vagyis egyes esetekben az előbbieknek fizetniük kell a hírtartalom megjelentetéséért – jelentette be Josh Frydenberg pénzügyminiszter. A politikus szerint az internetes óriáscégek által a hírekért fizetett díj lehetővé teszi a közszolgálati újságírás fennmaradását. 

Megállapodott a Facebook és az ausztrál kormány: visszakerülnek a híroldalak

A Facebook a múlt héten bejelentette, hogy a készülő médiatörvény miatt, amely számára méltánytalan fizetési kötelezettséget ír elő a hírekért, a továbbiakban ausztráliai platformján nem engedi használóinak bármilyen hír megosztását, illetve megnézését a hírolvasók által. Ezt azzal indokolták, hogy a törvénytervezetben szerintük nem egyértelmű a hír definíciója.

A Facebook dolgozni fog a hírtartalom-fejlesztésért

A felek végül megegyeztek, és a megállapodás értelmében 

továbbra is a közösségi médiát fenntartó cégek és a tartalomszolgáltatók dolga eldönteni, mi hír, mi nem az, és hogy előbbiek mekkora összegért közölhetik ezeket.

Vitás esetekben a kormány dönt – számolt be az MTI.

A Facebookot üzemeltető cég PR-igazgatója, Nick Clegg szerdán közölte, hogy a következő három évben globálisan legalább egymilliárd dollárt fektetnek a hírtartalom-fejlesztésbe.

Egyúttal bocsánatot kért azért, hogy a közösségi média ausztráliai platformján néhány napig tiltva voltak a hírek. 

Mark Zuckerberg, a cég fejlesztői konferenciáján. Forrás: Facebook

A kiemelt képen Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, kép: Facebook

Oszd meg!

Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója