Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Megnyomta a pénzcsináló gombot a WhatsApp

Az újítással a hirdetőknek kedvez, a kérdés, hogy vajon használni fogják-e a júzerek.

A Facebook tulajdonában lévő WhatsApp is elindította azt a szolgáltatást, amivel lehetővé teszi a passzív tartalomfogyasztást a felhasználóknak – magyarul csinált egy üzenőfalat.

A forbes.com beszámolt róla, hogy a Snapchat Stories sikerén felbuzdulva a szintén Facebook-kézben lévő Instagram tavaly is lefejlesztette a saját Stories (még a neve is ugyanaz lett) felületét, és most a WhatsApp is beállt a sorba. A szolgáltatást eddig kifejezetten csak üzenetek írására és fogadására használták, nem pedig arra, hogy mások által posztolt képeket és videókat nézegessenek – az új felület a hirdetők számára jelenthet nagy lehetőséget. (A Facebook évente dollármilliárdokat szüretel a hirdetőkből, akik videókkal és képekkel árasztják el az egyébként is kontentdús üzenőfalakat.)

whatsappp

De mit jelent ez a nagy cicaharcban?
Semmi jót a Snapchatnek. A cég ugyan rakétaként tör fel, és már a részvénypiacra feni a fogát, nagy hátrányban van – a WhatsApp sokkal több felhasználó telefonján figyel (egészen pontosan 1,2 milliárd ember használja), mint a Snapchat, és ha bármilyen kreatív, egyedi ötlettel állnak elő, tuti, hogy rövid időn belül a konkurens vállalatok is átveszik azt, így viszont nagyon nehéz vonzó szolgáltatást nyújtani.

A WhatsApp új funkciója február huszadikán élesedett az Államokban, és hamarosan világszerte elérhető lesz  iOS, Android és Windows Phone oprendszereken is.

"Rohadtul nem akarom, hogy úgy keressünk többet, hogy valami kicsit rosszabb lesz."

Gerendai Károly, a Sziget alapító-ügyvezetője