A világ egyik legnagyobb élő divatikonja Budapesten nyitja következő üzletét. Karl Lagerfeld nem az Andrássy utat, hanem az Aréna Plázát választotta.
Karl Lagerfeld Hamburgban született, hogy egész pontosan, mikor, azt talán csak az édesanyja tudná megmondani. Önéletrajza és a márka hivatalos kommunikációja szerint 1938-ban, de a Bild am Sonntag korábbi kutatása szerint 1934 a valós dátum – úgy tűnik, a fehér haját évek óta szigorúan copfban hordó, állandóan sötét napszemüvegben, fehér álló ingnyakkal, fekete nyakkendőben és fekete öltönyben (olykor frakkban) megjelenő divatdiktátor nyolcvanon túl is hiú a korára.
A világ egyik legmenőbb dizájnere körlbelül 20 éves kora óta Párizsban él, 1983 óta a Chanel művészeti vezetője, majd 1984-ben hozta létre saját divatházát. Vagyonát öt évvel ezelőtt 125 millió dollárra (körülbelül 35 millárd forintra) becsülte a therichest.com.
Lagerfeld egyik hitvallása (Forrás: Karl.com)
Érdekes figura, akinek egy napját pár évvel ezelőtt végig követte a Harper’s Bazaar, majd részletesen beszámolt róla. Ebből például az derült ki, hogy naponta megiszik tíz diétás kólát, sohasem ebédel, délutánonként szereti körbefurikáztatni magát a sofőrjével Párizson, éjjel kettőtől reggel kilencig alszik. Selyem hálóruháját egy 17. századi századi múzeumi darabról mintázták.
Otthonának ablaka a Louvre-ra és a Szajnára néz, itt olvasgatja kedvenc lapjait, mindig nyomtatott sajtót, körülbelül húszfélét franciául, angolul és németül. Haját száraz samponnal fehéríti, legalább öt teljesen egyforma Dior-öltönye van, soha nem veszi fel kétszer egymás után ugyanazt a ruhát, és nagyon gyakran fekete ujjatlan bőrkesztyűben jelenik meg. A Wikipédia szerint van egy lakása, illetve kastélya Biarritzban, Monte-Carlóban, Rómában és New Yorkban is. Nem a hagyományos értelemben vett munkaidőben szeret dolgozni: este, reggel vagy a hétvégén tervez, munkáit iPhone-ján küldi be a stúdióba.
Szeptembertől az Arénában
Amint azt a cég a magyarországi Forbes-szal elsőként tudatta, a KARL LAGERFELD hamarosan Budapesten is megjelenik. A brand világszerte több mint 95 márkabolttal és jelentős nagykereskedelmi hálózattal van jelen Európában, Közel-Keleten, Észak-Amerikában és Ázsiában. Kelet-Közép-Európában eddig szórványos volt a jelenlétük, hozzánk legközelebb Pozsonyban és Bécsben volt üzletük. A hálózat azonban folyamatosan bővül:
szeptemberben a prémium márkákat forgalmazó Vermont csoport nyitja meg az első magyar KARL LAGERFELD üzletét a budapesti Aréna Plázában.
A Vermont csoport portfóliójában egyéb neves divatmárkák is megtalálhatóak, mint például a GANT, Nautica, La Martina, Barbour, Odd Molly, Peak Performance vagy a Cremieux.
Lagerfeld-üzletek Európában. Eddig Pozsonyig vagy Bécsig kellett menni egy Lagerfeld-darabért (Forrás: Karl.com)
A cég közleménye szerint “Karl Lagerfeld világszerte ismert a stílushoz való élvonalbeli, aspirációs és releváns megközelítése miatt”. Divatháza
“az elérhető luxust képviseli és cool, ötvözi az időtlen klasszikusokat egy modern, rock-chic felhanggal”
– bármit is jelentsen ez. A márka portfóliójában megtalálható a „ready-to-wear” ruházat férfiak és nők számára, gyermekdivat, táskák és kisebb, bőr kiegészítők. Továbbá karórák, szemüvegek, lábbelik, parfümök, gyertyák és ékszer is kaphatók. 2016-ban a vállalat elindította az esküvői ékszerkollekcióját, illetve a KARL LAGERFELD PARIS kollekciót is.
A budapesti helyválasztás némiképp szokatlan: ez lesz az első luxusüzlet, amely nem az Andrássy úton vagy szűk vonzáskörzetében nyílik meg, hanem egy a belvárostól jóval kijjebb eső területen, a Keleti pályaudvar szomszédságában. Bár az is igaz, hogy Lagerfeld neve az utóbbi években már nem kizárólag a luxussal fonódott össze, néhány évvel ezelőtt például a H&M-nek is tervezett kollekciót.