A Zara online forgalma február és április vége között 50 százalékkal nőtt, áprilisban pedig 95 százalékkal többet vásároltak a divatkedvelők a neten, mint egy évvel korábban. A kijárási korlátozások arra is ráébresztették az embereket, hogy túl sok felesleges ruhájuk van otthon, a ruhaadományokat elfogadó boltok közül sokan nem is tudják tartani a tempót.
Kevesebb mint huszonnégy órával az után, hogy a brit Debenhams közölte: a járvány miatt bezárt három angliai áruháza nem fog újra kinyitni, a Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex egészen jó hírekkel állt elő, írja az amerikai Forbes.
Bár a 2020. február 1-jétől április végéig tartó negyedévben az Inditex nettó árbevétele 3,3 milliárd euró volt, ami jócskán elmaradt a tavaly ilyenkori 5,9 milliárdtól, az online eladások ugyanekkor 50 százalékkal nőttek. Áprilisban pedig 95 százalékkal többet vásároltak a fast fashion kedvelők a neten, mint egy évvel korábban.
Vagyis miközben világszerte több mint 3500 Zara üzlet zárva tart, az online kínálat láthatóan kielégíti a vásárlókat.
Azzal, hogy a vásárlóknak az utóbbi hónapokban nem volt hová kiöltözniük, egy picit átszervezték a vásárlásaikat. Sokan elkezdték átrendezni a ruhásszekrényeiket, és Marie Kondo rendszerező módszerének köszönhetően sok fölöslegessé vált ruhát adtak oda adományként civil szervezeteknek.
A jótékony célokra gyűjtő boltok már elkezdték jelezni, hogy nem boldogulnak a rengeteg adománnyal, főként azért, mert a legtöbb civil szervezet önkéntesekkel dolgozik, akik egy része karanténban van.
A Zara jó ideje előkelő helyet foglal el a bevásárlóutcák fast fashion üzletei közt. A kicsit elfáradt, keveset invesztáló brandek közé megfizethető árakkal és gyorsan cserélődő készletekkel robbant be a lánc. Kérdés azonban, hogy meddig marad domináns. Miután ugyanis egyre nyilvánvalóbb, hogy a fast fashion milyen károkat okoz a bolygónak, a vásárlók egy része elkezdett jobb minőségű, tartósabb és etikus környezetben előállított ruhákat venni.
Ami a járvány után várható trendeket illeti, az már most látszik, hogy az erős online jelenlét lesz a siker kulcsa, meg persze a jó minőség.
Borítókép: Inditex