Érdekes adásvétel zajlott le a magyar médiapiacon, a Nézőpont intézet politikai elemzési igazgatója eladta cégét.
Mi történt? Bár Boros Bánk Levente, a Nézőpont intézet politikai elemzési igazgatója sokáig tagadta, hogy eladná a Médiapiac névre hallgató média- és reklámpiaci online újságát, most mégis az eladás mellett döntött, tudta meg a Media1.
Az oldal két vevője az ATV vezérigazgatója, Németh S. Szilárd és Bessenyei István kormányközeli üzletember, akit neres érdekeltségein túl Sarka Kata férjeként is közismert. A lap Németh és Bessenyei közös érdekeltségéhez, a Naphire.hu Kft.-hez kerül.
Kontextus. A Médiapiac még 2020-ban került Boros Bánk Levente tulajdonába, aki pár év alatt a lap közel összes olvasóját elvesztette, 2023 óta pedig már veszteséget termel. Ami nagy szó, hiszen a gyakran propagandasztikus tartalmakat közlő szaklapot egy darabig még az állami Szerencsejáték Zrt. is támogatta, annak ellenére, hogy az oldal látogatottsága meghökkentően alacsony volt: a lap látogatottságát a kormánypárti Mediaworks alatt mérték a Digitális Közönségmérési Tanácsnál / DKT, egy darabig a Magyar Nemzet munkatársai töltötték tartalommal a weboldalt.
A tulajdonosváltás után a lap mostani új tulajdonosa az ATV Csoporthoz közeli Naphire.hu Kft. lett, mely Sarka Kata médiacelebritás férjének, a Valton biztonsági cég vezetőjeként is ismert Bessenyei István kormányközeli üzletembernek és a Bessenyeivel régóta jó kapcsolatokat ápoló Németh S. Szilárdnak, az ATV Zrt. vezérigazgatójának a közös vállalkozása.
A tranzakciót a Média1-nek Németh S. Szilárd telefonon megerősítette, a Médiapiac weboldalán hónapok óta először új tartalmak jelentek meg, valamint új arculatot is kapott.
A borítóképen: Németh S. Szilárd.