Amennyiben a kínaiak sikerrel járnak, a JD.com a Media Markt és a Saturn révén (olcsón) eláraszthatná az európai elektronikai piacot kínai termékekkel.
A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com állítólag érdeklődik a Ceconomy iránt, amely a Saturn és a Media Markt anyavállalata, írja a RetailDetail.com. A portál a Manager Magazin forrásaira hivatkozva azt írta, a JD.com nyár óta több részvényessel tárgyal, köztük a Haniel, Beisheim és Schmidt-Ruthenbeck családdal.
Siker esetén a kínai óriásvállalat jelentős részesedést szerezne a német Ceconomy elektronikai konszern fővárosában.
Ráadásul az tény, hogy a Ceconomyban 16,7%-os részesedéssel rendelkező Haniel család adhatná a legolcsóbb belépőt a céghez, mivel évek óta hagyta csökkenni részesedését. 2019-ben ráadásul már kivásárolták a korábbi testvércégtől, a Metro-tól is.
Bár JD más részvényesekkel is tárgyal, a Manager Magazin szerint egyelőre a részletekről senki nem nyilatkozik. Csak a Freenet, amely a részvények mintegy 6,7%-át birtokolja a cégben, és amely azt válaszolta a lapnak, hogy a JD.com még nem kereste meg őket.
A Haniel, Beisheim és Schmidt-Ruthenbeck dinasztiák leszármazottai együttesen birtokolják a Ceconomy körülbelül egyharmadát. Az elektronikai óriás másik többségi tulajdonosai a Media Markt alapítója, Erich Kellerhals leszármazottai, akik a halála után a Media Markt-Saturnban lévő részesedésüket az anyavállalat közel 30 százalékára cserélték. Mivel ők egyelőre nem mutattak hajlandóságot az eladásra, a felvásárlási hírek egyelőre meglehetősen kérdésesek.
Ha ugyanakkor mégis megállapodás születik, az bombaként robbanhatna az európai elektronikai kiskereskedelem piacán. A JD.com a Media Markt és a Saturn révén (olcsón) eláraszthatná ugyanis az európai piacot kínai termékekkel, ami szintén jól illeszkedne a láncok alacsony árimázsához. A JD.com régóta keresi a belépést Európába, teszi hozzá a portál.