Évek óta először csökkentek a McDonald’s globális eladásai a második negyedévben. Az infláció miatt sokak kihagyták az éttermi étkezéseket, vagy olcsóbb menüt választottak. A vállalat már dolgozik a megoldáson.
Mi történt? Több mint három év növekedés után visszaestek a McDonald’s világszintű eladásai. Amerikában 0,7 százalékkal ettek kevesebbet a Mekiben, a nemzetközi piacokon pedig 1,1 százalékkal, ami világszinten 1 százalékos mínuszt jelent – írja a Reuters.
Miért? A visszaesést oka főként az, hogy a gazdag országok szegény lakói az elmúlt évek inflációja miatt egyre kevésbé engedhetik meg maguknak a gyorsétteremláncok drágább ételeit. Emiatt az utóbbi időszakban a McDonald’s mellett a Burger King és több más gyorsétteremlánc is egyre inkább az olcsóbb ajánlatok felé indult el.
A globális eladásokat az is visszahúzza, hogy a gázai háború miatt a közel-keleti országokban sokan bojkottálják az éttermeiket.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a magyarországi Meki eladásai is visszaestek-e. A beszámolók alapján viszont a tavalyi évük jól sikerült:
- A forgalomból az egy évvel korábbi 8,6 milliárd után tavaly már 9,9 milliárd forint jött franchise-díjból, a többi a saját éttermek bevétele.
- A profit is tovább nőtt, 5,6 milliárdról 6,2 milliárdra, ez egy 11 százalékos növekedést jelent.
Mit tesznek ellene? A vállalat közölte, hogy a következő negyedévekben olyan megoldásokon fognak dolgozni, mint a kedvezmények és az új menüajánlatok.
Amerikában például június végén indítottak egy 5 dolláros ebédmenü-akciót, ami a tervek szerint augusztus végéig tart majd. A gyorsétteremlánc ezzel próbálja visszacsalogatni azokat a vásárlóit, akik az emelkedő árak miatt mostanában inkább otthon ettek, vagy maguknak főztek.
Az amerikaiak nemrég a húsmentes burgerrel is befuccsoltak, levették az étlapról.