Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, […]

Bővebben

Már ilyen startup is van: génvizsgálat kutyáknak

Az Embark nevű, bostoni, amerikai startup kutyák DNS-ét vizsgálja. Alapítója, a 33 éves kutyaimádó, Ryan Boyko a Harvardon tanult informatikát és biológiát. A céget két évvel ezelőtt indította el testvérével, Adammel, a Cornell University genetikus professzorával, aki kutyákra specializálódott.

A kutya fajtáját 199 dollárért (51 ezer forint) vizsgálják, de ezenkívül az Embarnkál több mint 160 genetikai körülményt vizsgálnak, ami alapján megjósolható, hogy egy állatnak lesznek-e különböző betegségei, például húgykő, szívproblémák vagy zöldhályog. A termék 2016 májusa óta elérhető, azóta több mint 20 ezren végeztették el kedvencükön a tesztet. A tulajdonosoknak azért éri meg lecsekkoltatni a kedvencüket, mert vannak olyan betegségek, amelyek megelőzéséhez például elegendő az étrendváltás, és nem kell később otthagyni egy talicskányi pénzt állatorvosnál a kezelésekre.

matthew-henry-20172

Az ötlet még akkor jött, amikor Ryan bátyját 2011-ben felvették professzornak a Cornellre. Elkezdtek arról beszélgetni, hogy csinálni kellene egy 23AndMe-t (embereknek használható genetikai szűrés), kifejezetten kutyáknak. A tulajdonosok mindent tudni akarnak a kutyájukról, Adam pedig nagyon sok olyan projektben dolgozott, amiknek a fókuszában kutyák voltak.

Vannak már hasonló megoldások a piacon, viszont a Wisdom Panel és a DNA My Dog mást csinálnak: ők háromezer körüli genetikai markert tesztelnek, míg az Embarknál nemcsak a kutyák fajtájára mennek rá, hanem 160 különböző genetikai betegséget vizsgálnak (nem pedig gént). Saját eljárásuk van erre, amit Adam fejlesztett ki, az emberi DNS-tesztek alapján – ez az, amit nem tudnak könnyedén lemásolni a versenytársak.

Mára összesen 6,5 millió dollárt szedtek össze a fejlesztésekhez, persze az elején kellett kalapozni a haveroktól – a barátok és Matt Salzberg, a Blue Apron nevű ételrendelős startup alapítójának támogatásából indultak. A terméküket Facebook-reklámokkal, keresőmarketinggel és az Amazonon reklámozzák. Próbálkoztak magazinos hirdetésekkel és butikokban is. Boyko azt is elárulta a Forbes.com-nak, hogy egy csoportban volt Mark Zuckerberggel, amikor elindította a Facebookot, és mondta neki, hogy hülye ötlet.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő