Megkavarta a modellek és a márkák toplistáit a járványhelyzet, kemény áremelkedés a magyar piacon.
Az újautó-piac változásairól a vezess.hu számolt be részletesen. Elemzésük szerint a Magyarországon tapasztalt változások azonban egész Európára hatással voltak. A járványhelyzet miatt számos gyárban leállt a termelés, emiatt kevesebb új autó készült el. Ezzel párhuzamosan kevesebb helyen is értékesítettek, amit kevesen látogattak, így közel 19 százalékkal kevesebb új autót adtak el. Mindeközben még a forint is padlót fogott, emiatt kilőttek az árak.
A visszaesés a járvány tavaszi hullámában volt a legjelentősebb. A vezess.hu a Datahouse adataira hivatkozva írta meg: április elejétől június végéig mindössze 23 ezer személyautóra adtak ki rendszámot az okmányirodák, majd folyamatos emelkedés után a legsúlyosabb járványidőszakot hozó utolsó negyedévben a legtöbbet, 37,9 ezret.
Még mindig a Suzuki a legnépszerűbb a magyar vásárlók körében, ez azonban csak 2020 végére lett így: az év felénél úgy tűnt, a gazdag állami támogatással megvásárolható hétszemélyes Dacia Lodgy lesz a kedvenc, majd a Toyota tört előre széleskörű hibrid flottájának köszönhetően.
Az év végére azonban a Suzuki Vitara visszavette a vezetést, de a Toyota második helye is példátlan.
Forrás: vezess.hu
A drága válságállóbb
Kisebb volt a visszaesés a prémium márkák élmezőnyében. Kategóriáját a Mercedes GLC nevű középkategóriás szabadidő-autója nyerte, Volvóból kettő, BMW-ből azonban egy sem fért a top ötbe, és az Audi is lecsúszótt a dobogóról mind a legnépszerűbb modellek, mind a márkák versenyében. A prémium kategória versenyében a Mercedes évről évre nagyobb előnnyel vezet a BMW előtt. Csupán két prémium márka volt képes növelni az eladásait 2020-ban: a Volvo és a Land Rover, ugyanez a sztenderd kategóriában a Fiatra és a Toyotára igaz.
Forrás: vezess.hu
Borítókép: Zeno Thysman / Unsplash