Hiába válik lassan akkugyártó nagyhatalommá az ország, a BYD szegedi gyára nem a magyar kasszát gyarapítja majd.
Mi történik? Noha a környezetvédelmi aggályokat félresöpörve egymás után épülnek az akkugyárak Magyarországon, a BYD Szegeden létesülő üzemében mégsem hazai, hanem Kínából behozott akkumlátorokat szerelnek majd be a készülő elektromos autókba – derül ki abból az interjúból, melyet Zhang Bo vezető mérnök, a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettese adott a Szeged.hu-nak.
Miért érdekes ez? Mert noha a kínai gyártó vélhetően mindezt megnyugtatásul közölte, a kijelentés azt is magában hordozza, hogy nem a magyar akkukereskedelem forgalmát növeli majd a BYD-gyár akku-kereslete.
Mit tudni a szegedi gyárról? Az épülő szegedi BYD-gyárban a tervek szerint elektromos és benzinüzemű plug-in hibrid járművek készülnek majd. Az üzem kapacitása kezdetben évi 150 ezer jármű lesz, idővel pedig 300 ezer autót terveznek gyártani évente, céljuk, hogy 2025 második felében megkezdjék a termelést, mondta az interjúban Zhang Bo.
Kontextus: Tavaly év végén lett hivatalos, hogy a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely Magyarországon már a hatodik autógyár lesz. A projekt állami támogatásban is részesülni fog, ennek mértékét előtte az Európai Bizottságának is jóvá kell hagynia. Vélhetően ezt az engedélyeztetést megkerülve a kormány épp a napokban döntött arról, hogy több lépcsőben, összesen 30,2 milliárd forintot ad a kormány a készülő Szegedi Ipari Park infrastrukturális fejlesztésére.