A magyar Laurel cégcsoport fejlesztésével nyitott meg a Decathlon első lettországi üzlete. A világ legnagyobb sportszerforgalmazója korábban ausztriai és a szerbiai indulásában is a magyar csoport kasszarendszerére és önkiszolgálókasszáira támaszkodott.
A Decathlon-csoport többek közt azért választotta partneréül a jelentős regionális piacismerettel, szaktudással rendelkező magyar beszállítót, mert így a folyamatos fejlesztések révén 1-2 év helyett mindössze néhány hónap alatt sikerült adaptálnia az új IT rendszert, áll a két cég sajtóközleményében.
A cég Laura kasszarendszerei már integrálva voltak a Decathlon informatikai megoldásaival.
Dudás Áron, a Tízpróba Magyarország Kft. (Decathlon) informatikai igazgatója szerint az első lettországi üzlet azért is különleges, mert egy, a szokásostól jelentősen eltérő, önmagában is összetett, hibrid rendszer került kialakításra. Ebben a Decathlon által már használt Laurel rendszer együttműködik egy lokális kasszaszoftverrel.
A cég megoldása az offline értékesítés mellett az online értékesítésben is részt vesz. A korábbi együttműködés fényében ezt is a Laurel szakembereire bíztuk, de ők hozták létre számunkra a Stadlauban (Ausztria) lévő, szintén új bolt önkiszolgáló pénztárait is, melyek a normál kasszákhoz hasonlóan képesek RFID-t használni.
Maga a felhasznált önkiszolgáló kassza is a saját fejlesztésük, és Magyarországon készül, ezt fejlesztették úgy tovább, hogy a vevőnek már egyáltalán nem kell vonalkódot keresgélni és szkennelni;
elég, ha az árut behelyezi egy RFID “kádba”, és szinte már kapja is a blokkot.
A Decathlon gyors ütemben terjeszkedik. A csak Magyarországon 25, a világ 57 országában pedig csaknem ezer városban 1647 áruházzal rendelkező lánc a világ legnagyobb sportszerforgalmazója. A cég az utóbbi időben Közép- és Kelet-Európában is újabb pozíciókat nyitott, Szerbiában és Lettországban az első, míg Ausztriában már a 2. üzletét avatta.
Pósfai Gáborral, az osztrák Decathlon magyar vezetőjével korábban a forbes.hu is interjúzott.
fotó: Decathlon Ausztria