Számos prémium- és luxusautó-márka megdöntötte idehaza saját értékesítési rekordját, miközben az újautó-piac egésze tavaly 4,77 százalékkal zsugorodott Magyarországon tavaly. Ráadásul a vagyonos vevőknek az áremelkedés és az alkatrészhiány sem állta útját.
A piacvezető Mercedes lassan már egymaga annyi személyautót állít forgalomba (5680 darabnál járnak), mint a nagy német trió másik két szereplője, a BMW és az Audi együttvéve. Nálunk ráadásul nem is ez a három márka áll a dobogón, hiszen a Volvo két éve tartja magát a harmadik helyen – derül ki a Vezess legfrissebb elemzéséből, amely a prémium- és luxusautó-márkák értékesítési rekordját vizsgálja.
Jól mentek a prémiummárkák
A magasabb árkategóriájú személyautókat kínáló márkák szalonjaiban jellemzően növekedett a magánszemélyként vásárlók száma is, de a piac egészét nézve a céges flottabeszerzések ugrottak meg jelentősen. A járvány első évében a kiadásaikat visszavágó vállalatok látványos lendülettel tértek vissza a piacra, közülük egyre többen vesznek az alkalmazottjaik – és nemcsak a felsővezetőik – számára prémiumkategóriás járműveket – írja a lap.
A kisebb prémiummárkák és a luxuskategóriás személyautók forgalomba helyezése is látványosan emelkedett tavaly. A Lexus 11 százalékkal tudta növelni számait, a Mini 25-tel, a Land Rover 57 százalékkal.
Brutális éven van túl a Ferrari
A legdrágább új személyautók egy része még ennél is nagyobb arányban növekedett. Számos M-es BMW rekordértékesítéssel zárta a múlt évet, Porschéból sem adtak még el korábban ennyit nálunk (303 forgalomba helyezés), és a Ferrari is 75 százalékos pluszt produkált.
A válság amúgy jót tett a luxusautók-iparnak, a Rolls-Royce története legjobb évét zárta, a brit cég vezérigazgatója szerint azért, mert az emberek hajlamosabbak ilyen autókra költeni, amikor azzal szembesülnek: az élet túl rövid.
2021 végén három cikken keresztül jártuk meg a budapesti luxusautó-szalonokat, erre tessék a nagyívű trilógiáért:
Ferrari
Aston Martin
Bentley