Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]


Bővebben

Lehetőség vagy fail? 5 jele annak, hogy az Amazonon kell árulnod a portékádat

Az Amazon rengeteg (gyakorlatilag végtelen mennyiségű) lehetőséget rejt, ha el akarod adni a márkádat és termékeit. De mint minden más piactéren, itt is csak akkor tudsz érvényesülni, ha ismered az írott és íratlan szabályait.

Az Amazon már az indulásával teljesen megváltoztatta a vásárlásról alkotott fogalmainkat, de azzal, hogy most betört az offline élelmiszerboltok piacára, továbbá az Amazon Echo fejlesztésével ismét újraértelmezi azokat. Miközben az USA-ban minden második ember prémium ügyfele, itthon is egyre többen, egyre többször használjuk. Vásárlásra. De miért is ne adnánk el rajta dolgokat? Az alábbi pontokból kiderül, hogy ez-e a nekedvaló platform az eladásra.

1. A minimum

Hogy eladóvá válhass, először is Magyarországon bejelentett lakcím, telefonszám és hazai bankszámla kell.

2. Az alapok

Először is, annak érdemes belevágnia, akinek fontosak a nemzetközi terjesztés lehetőségei, tehát terméke többféle piacon is értelmezhető és működtethető, és kellő mennyiség áll belőle rendelkezésre.

3. A pénz a fő motiváló erő

A felhasználók főleg a kedvező árak miatt böngésznek az Amazonon, tehát ha te nem tudod felvenni ezekkel a versenyt, akkor talán már be is zárhatod ezt a cikket. Csekkold a konkurens termékeket és azok árait. Alájuk tudsz menni? Jobb vagy náluk?

Ha felmerülhet, hogy a viszonteladóid is felrakják a cuccaidat, rögzítsd velük szerződésben, hogy ezt nem tehetik meg, vagy nem mehetnek egy bizonyos összeg alá.

5. Versenyelőny

A Fulfillment by Amazon (FBA), azaz a cég teljesítési centruma versenyelőnyhöz juttathat. Ez azt jelenti, hogy az eladó (te) eladáskészre csomagolt termékeidet eljuttatod a cég raktáraiba, ahonnan megrendelés esetén kiszállítják azokat. Az itt tárolt FBA-termékek lehetnek az alanyai a Prime és a Free kiszállításnak, tehát a fontosabb vásárlókhoz való eljuttatásának. Az FBA egyben azt is jelenti, hogy az Amazon intézi a követést, az esetleges cserét és vásárlói kéréseket. Persze mindez nem ingyenes. Számíthatsz rá, hogy a szállítás, a vásárlói szolgáltatások és a tárolás költségei is mind téged terhelnek majd.

Éppen ezért dönthetsz úgy is, hogy magad raktározol, kezeled a vásárlói igényeket és a szállítási ügyeket. Viszont, ebben az esetben, ha az Amazonon más is árul a tiédhez nagyon hasonló árút, akkor komoly hátrányba kerülhetsz velük szemben. Ezen felül így szigorú szabályokat is be kell tartanod, mint például a 24 órás válaszadási kötelezettség, továbbá a kiszállítás minden terhe rád hárul. Valójában tehát leginkább akkor van értelme ennél az opciónál maradnod, ha túl nagy, vagy túl értékes portékád van, és túl költséges lenne azt a külföldi raktárig szállítatnod és ott tároltatnod.

6. A SEO-t is karban kell tartanod

Az, hogy a terméked megjelenjen a keresések során (és minél előkelőbb helyen), kulcsfontosságú, ehhez pedig optimalizálnod kell a listázásokat.

Mint egy átlagos SEO, az Amazoné is folyamatos karbantartást, frissítéseket igényel. Figyelj nagyon, milyen név alatt futtatod a cuccokat, a címek, a kulcsszavak, a termékinformációk, a vásárlói vélemények mennyisége és a minősége mind fontosak. Csekkold őket újra és újra!

Ha tiéd a vásárlói kosár, akkor már úton vagy a siker felé. A képernyő jobb felső sarkában a vásárlói kosárba bekerülni az algoritmusok szerint is jó. Ha valaki hozzáadja a termékedet a most vagy akár később megvásárolni kívánt termékeihez, akkor az algoritmusok alapján az oldal úgy veszi, hogy a te terméked jobb, vagy kedvezőbb árú a többihez képest, vagy jobbak a teljesítési visszajelzéseid. Így aztán később előrébb sorolhatnak téged más eladókhoz képest a találati listákban.


 

"A kő nem lesz könnyebb, ha pehelynek nevezem és az ember sem jobb, ha istennek hívom."