Európában az autók biztonsági követelményeihez hozzátartozik a gyalogosvédelem is, ami sokkal szigorúbb, mint Amerikában.
„Ez az kocsi egyszerűen nem arra van kitalálva, hogy az ember úgy közlekedjen vele, hogy utána forduljanak a gyalogosok, és sóhajtozzanak, hogy nézd, ott egy Tesla, biztos valami gazdag figura vezeti, hú, de csöndes, milyen szép. Ha ezzel valaki beáll a bevásárlóközpont előtti parkolóba, akkor a szülők riadtan hajigálják a gyerekeiket a hátsó ülésre, miközben a kesztyűtartóban kotorásznak fegyver után, és közben fél szemmel az eget kémlelik, hogy mikor látják meg a csészelajat, amin a gyarmatosító ufósereg többi tagja érkezik” – írtuk a Tesla futurisztikus modelljéről, a Cybertruckról a bemutatóját követően.
Akár tetszik a formája, akár nem, jó esély van arra, hogy Európában nem fogunk találkozni a szörnyeteggel ebben a formában.
Az amerikai Forbes autós szakírója írja, hogy hiába szerezne jeles értékelést az NCAP törésteszten, a gyalogosvédelmen elbukna a kocsi.
Ennek oka pedig pont a szögletes formájában keresendő: az EU szigorú gyalogosvédelmi követelményeket támaszt a forgalomba helyezéshez, egy esetleges gázolásnál az autó karosszériájának minél nagyobb energiát kell elnyelnie, hogy a lehetőségekhez képest óvja az embert a súlyos sérüléstől.
Az új Teslát pedig úgy tervezték, hogy pont ennek az ellenkezője történjen: ha valaminek nekimegy az autó, az lehetőleg lepattanjon a rozsdamentes karosszériáról, ami finoman fogalmazva káros annak a szerencsétlen gyalogosnak az egészségére nézve, aki véletlenül elékerül.