Nem Whisper Ton volt az egyetlen tartalomgyártó, akire lesújtott a Gazdasági Versenyhivatal.
Mi történt? Hat magyar influenszerrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat a versenyhatóság. A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el – pontosította cikkünket a GVH. Az eljárás a tények és a felelősség tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés(ek) bizonyítására irányul. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH azért indított eljárást, mert a tartalomgyártók a különböző közösségi oldalaikon (Facebook, TikTok, YouTube) publikált posztjaiból nem derült ki egyértelműen, hogy pénzt kaptak értük. Az influenszerek:
- Dancsó Péter – Videómánia;
- Forstner Csenge,
- Fördős Zoltán – Fördős Zé,
- Halmi Bence,
- Kása Roland – Rolix,
- Strenner Antal, azaz Whisper Ton.
És a hirdetők? A hivatal nemcsak az influenszerek, hanem a több hirdető céggel, illetve a közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indított eljárást.
A hivatal közölte, hogy az eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el.
Whisper Ton. A Forbes idei, a legértékesebb influenszerek listáján Whisper Ton a tavalyihoz képest egy helyet javítva idén a 2. helyet szerezte meg.
Whisper Ton továbbra is a magyar Tiktok megkerülhetetlen arca, stílusa extravagáns, de meg is különbözteti őt a többi tartalomgyártótól, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, ahogy a Burger King.