Mindent az ügyfélért – gondolhatták a CIB Banknál, amikor a cég úgy döntött, a kliensek érdekében átalakítják a fióki kiszolgálást, és a fiókok arculatát. Amellett, hogy a személyes tanácsadás és a digitális megoldások egységéé lesz a főszerep, a bankfiókok közösségi térként is működnek majd. A helyszín a Westendben található fiók.
A bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo által kidolgozott új fiókarculati megközelítés lényege, hogy a bankfiókok nemcsak a pénzügyek közvetlen intézésére szolgálnak, hanem egyfajta közösségi térként is használhatók, ahol az ügyfeleknek lehetősége nyílik a beszélgetésre, a találkozásra vagy akár a munkára is. Ennek megfelelően az új típusú fiókok leginkább
egy nappalira hasonlítanak, amelyben kanapé és egy nagy közösségi asztal is található, melyhez bárki leülhet, nemcsak a bankba ügyet intézni érkezők.
Az új típusú fiókban kiemelt szerepet kapnak az egyszerűbb műveletek végzését lehetővé tevő digitális megoldások:
- a közösségi asztalon tableteken keresztül bárki elérheti a CIB internetbankját vagy mobilalkalmazását, és ha szeretné, akár kérheti ezek használatához a bankárok segítségét is.
- a megújult Westend fiókban ezen kívül három új ATM került beépítésre, melyekkel az ügyfelek bármikor sorban állás nélkül tudnak készpénzt felvenni, és ezek a készülékek a későbbiekben alkalmasak lesznek az idei év során bevezetendő online befizetés funkcióra is.
A tanácsadást igénylő műveletekhez különböző szintű szeparáltságot nyújtó terek állnak rendelkezésre: vannak félig elkülönített részek, ahol a bútorzat elrendezése teremti meg a megbeszéléshez szükséges bizalmas környezetet, a maximális diszkréció érdekében pedig teljesen elkülönített tárgyalók is rendelkezésre állnak.
A bank a fióki kiszolgálási modellt is átalakítja teljes hálózatában:
a betérő ügyfeleket a bejáratnál egy munkatárs fogadja, aki segít megtalálni a legegyszerűbb és leggyorsabb csatornát az elintézni kívánt ügyekhez.
A bank ezt a szolgáltatást fokozatosan vezeti be minden fiókban, a nagyobb forgalmú budapesti és vidéki egységekben pedig már jelenleg is működik. Emellett a bank kiemelt ügyfélkiszolgálást vezet be a lakossági ügyfelei körében, melynek lényege, hogy minél több ügyfélnek biztosítanak saját kapcsolattartót.
A bankfiók átadóján, Dr. Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a következő négyéves stratégiai ciklus fő célkitűzése között kiemelt szerep jut a digitális átállás megvalósításának és a fiókhálózati kiszolgálási átalakításának. Hozzátette, hogy az új fióki működési modellt tavaly indította útjára a CIB Bank, és a visszajelzések alapján az ügyfelek elégedettek a hatékonyabb és személyre szabottabb kiszolgálással.
Az első új megjelenésű bankfiók tavaly, a budapest Szent István körúton nyílt meg, a Westend fiók a második. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a következő években több hasonló egységre lehet számítani, az új kiszolgálási modellt pedig minden fiókba bevezetik.
Ugyan a bank egyik legfontosabb célja a digitális átállás megvalósítása, az ügyfelek visszajelzései alapján a fiókhálózatra még sokáig szükség lesz. Bár az ügyintézés sokszor online is megoldható, a kliensek még mindig a személyes segítségben hisznek.
fotók: CIB Bank