A káromkodás gazdaságtana: milliós lejátszások, telt házas arénakoncert. Alig több mint hat éve Krúbi tette le az új generáció alapjait, és nem gondolnád, de most ért igazán a csúcsára, nemcsak művészeti, de üzleti értelemben is. Őrület, mi mindenbe sikerült belevinnie a magyarokat, hát persze, hogy címlapra kellett tennünk.
Horváth Krisztián neve már sok éve ott virít a címlapötletelős listáinkon. 2021-ben felkerült a 30 sikeres magyar 30 alatt listánkra (ki is sztorizta az Instájára, hogy „Forbesogram díj”), valahogy mégsem lett azóta sem Krúbi-címlapunk. Mostanáig. Az Ösztönlény végre kiszabadult.
Előtte nehezen értük el őt vagy a csapatot, finoman szólva sem használják túl a hazai nyilvánosságot. Ehhez képest egy csendes hétfőn Bánáti Anna főmunkatársunk újra bedobta a nevét egy ötletelős levelezésre. Szerdán Krúbiék igent mondtak a felkérésre, pénteken fotózás, a következő hétfőn pedig már interjú. És ennyi. Néha nem kell ezt túlspilázni.
Ő se bonyolította túl a dolgot, készséggel válaszolt minden kérdésünkre, legyen szó ironikusan bármilyenista szövegeiről, arról, mennyit keres, hogy tényleg rászállt-e a propaganda, vagy olyan habkönnyű témákról, mint hogy túléljük-e a globális felmelegedést.
Most van igazán csúcson
Krúbi az új generációs zenepiac abszolút sikersztorija, ahol a művészi kiteljesedés (legyen az altesti humor vagy traumák feldolgozása) nem megy a biznisz rovására, és vice versa. A pomázi srác, aki a felcsúti faluháza mögött kezdte, majd szemvillanás alatt robbant be a Youtube-on, nem kis részt egy underground tehetségkutatónak hála, január végén pedig már 14 ezer ember előtt rappelt a banánról.
Tavaly hozta ki mindennél merészebb, mindennél elborultabb új lemezét, a III. Krúbit. Azon kevesek egyike itthon, aki albumokban, koncepciókban dolgozik, nem kéthavonta jön ki új slágerrel, és aki 6 perc hosszú, ordibálós popszámokkal tud itthon toplistára kerülni a Spotifyon.
„Azért röhögtem, hogy mi a jó égbe vittem bele a tizennégy éves lányokat ebben az országban”
– nevetett, amikor a III. Krúbiról kérdeztük.
Háromfős csapat a 14 ezres telt ház mögött
Az új generációból eddig csak hárman töltötték meg a Budapest Arénát (előtte Azahriah és Dzsúdló), Krúbi háromfős menedzsmentje viszont egyedülálló módon, nagy társszervező cég nélkül vette be és pakolta tele a helyszínt. Alsó hangon háromnegyed év, 150 ember és 92 millió forint eredménye a színpadon, kompromisszumok nélkül, faszágyúkkal a háta mögött, ahogy azt Krúbi megálmodta.
„Nem agysebészet!”
– mondta nagy mosollyal az arcán Krúbi menedszere, Dezsényi Eszter az Arénáról. Persze, nem arra gondolt, hogy gyerekjáték Arénát szervezni. Csak arra, hogy bizonyos tapasztalattal és kapcsolati tőkével a zsebben nem kell tőle félni, nem harap, érdemes belevágni. Ők erre az élő példa.
Öt évre előre tervez
Portrénkból kiderül, hogy a szabadszájú, virtuóz jelenség mögött csöndes, tudatos srác leledzik. Sok zenésszel beszéltünk, a szakma egyöntetően odavan az ötleteiért, a munkamódszereiért, a profizmusáért.
„Profi és nem úgy, ahogy más szeretné. Pont nem úgy”
– mondta róla Beton.Hofi.
Krúbinál minden hangnak és szónak helye van, mert nála minden a nagy terv része, és mert bizony öt évre előre gondolkodik. Erről is szól a márciusi címlapsztori: a portré mellett külön interjúban fejtegetjük a világ aktuális kérdéseit, valamint külön ábrán, Krúbi útján keresztül is körüljárjuk, hogy miért vagyunk itt az aranykorban.
Szintén a márciusi Forbesban:
- 30 sikeres magyar 30 alatt – újra itt a legszerethetőbb Forbes-lista!
- A Temu-jelenség – 10 dolog, amit tudnod kell a filléres kínai óriás felemelkedéséről.
- Iskolák milliókért: mit tudnak? – mutatunk 30 magán-általánosiskolát.
- Még az OpenAI-tól se félnek – a magyar Colossyan 22 millió dolláros befektetési sztorija.
- És még: Buda Flóra Anna, Félegyházi Pékség, Engame Akadémia, a Rapidban pedig villáminterjú Sándorfi Balázzsal.