Hat játékkal rajtol a Snap Games, zombiktól az autóversenyig mindenfélével játszhatunk a haverokkal, egyszerre akár 32-en is.
Hat közösségi játékot fog bemutatni a Snapchat, melyek április 11-től lesznek elérhetők világszerte – jelentette be a közösségimédia-platform anyavállalata, a Snap.
„A barátság a közösen megélt élményekről is szól, és mindig is csodáltuk, hogy a játékok egy remek ürügyet adnak arra, hogy összejöjjünk a barátainkkal, megosszuk velük a pillanatokat és élményeket”
– nyilatkozta a Snap vezére, Evan Spiegel.
A Snap Games hat játékkal rajtol, ebből egyet maga a vállalat fejlesztett, ötön pedig külső fejlesztőpartnerek dolgoztak. A saját fejlesztésű játék a Bitmoji Party névre hallgat, amit az ausztrál leányvállallat, a Prettygreat készítette, aminek az alapítóihoz (Phil Larsenhez és Luke Muscathoz) olyan mobiljátékok köthetők, mint a Fruit Ninja és a Jetpack Joyride, négy minijátékot tartalmaz és maximum nyolcan játszhatnak vele egyszerre.
A további öt a következő, zárójelben a fejlesztővel:
- Alphabear Hustle (szókereső, Spry Fox)
- C.A.T.S.: Drift Race (autóverseny, ZeptoLab)
- Snake Squad (battle royale, egy kis Snake-inspirációval, Game Closure)
- Zombie Rescue Squad (kooperatív zombis játék, PikPok)
- Tiny Royale (lövöldözős battle royale, Zynga)
Valamiből pénzt kell csinálni
A Snap még tavaly ősszel számolt be először arról, hogy azon dolgozik, hogy játékokkal rukkoljon elő a felhasználói számára. A vállalat hangsúlyozta a játékok inkluzivitását és az alacsony belépési küszöböt: a játékok alacsony rendszerigényűek, bármelyik ismerős, akinek a telefonján fut a Snapchat alkalmazása, simán be tud ugrani játszani, közben szöveggel és hanggal is csetelhetnek.
A fejlesztők olyan játékokat is létrehozhatnak, melyekkel akár 32 emberrel is lehet gémelni egyszerre.
A játékok felé nyitásnak van értelme a Snap részéről: a játékpiacon az egyik legmenőbb szegmens most a mobiljáték, 2018-ban a globális piac teljes 135 milliárd dolláros bevételének 47 százalékát hozták össze mobilon. Ezentúl a plusz szolgáltatással növelni lehet a felhasználók appon belül eltöltött idejét.
A Snapre ráfér az újítás, nem áll túl jól a szénájuk: a tőzsdei bevezetése óta hatalmasat zuhant a árfolyam, a részvényenkénti 27 dolláros IPO-indulóról idén év elejére 6 dollár alá is benézett a kereskedés. A platform nehezen tudta növelni a felhasználói bázisát, az app legutóbbi felhasználói felület frissítése elég botrányosra sikeredett (Kylie Jenner azzal fenyegetőzött, hogy lelép az oldalról), az Instagram pedig egy-egy Snapchat ihlette funkció átemelésével magához édesgette azokat, akik főleg képekben kommunikálnának közösségi oldalakon.
A 2018 utolsó negyedéves javuló pénzügyi eredményeknek (186 millióra nőtt a júzerek száma, 37 százalékkal 2,09 dollárra nőtt a felhasználónkénti bevétel) köszönhetően a papírok jegyzése visszakúszott 12 dollár fölé, de a profittól még mindig messze jár a cég. Ezen segíthet az új bevételi láb, a játékokon belüli vásárlások és a megjelenő hirdetések.