Meghirdetett állásaik leírásából szűrték le szemfülesek, hogy a Gryphon kódnév alatt futó szolgáltatásfejlesztésük egy előfizetői platform lehet.
Az álláshirdetés szövege szerint a Twitter olyan mérnököket keres, akik “egy új felület létrehozásában vesznek részt” és “létrehoznak egy előfizetőket menedzselő felületet is” – számolt be a forbes.com
Ahogy a médiában híre kelt, az álláshirdetéseket azonnal megváltoztatták és sem a Gryphon nevet, sem az előfizetői rendszert nem említették máshol.
A hírzárlat ellenére szerda reggel 8 százalékos emelkedést mutattak a Twitter részvényei.
A Twitter még 2017-ben indított egy felmérést a felhasználói között, hogy mekkora részük lenne hajlandó csatlakozni egy olyan rendszerhez, ami csak előfizetésen keresztül tesz elérhetővé egyes infókat, mint a részletes analitika, rendkívüli hírek és egy profil követőinek tweetjei.
Sajtóértesülések szerint az új működés hasonló lehet a Patreon és a Substack rendszeréhez, ahol megengedik egyes kiemelt tartalomgyártóknak, hogy fizetőkapu mögé rejthessék egyes tartalmaikat.
Jelenleg a Twitter bevételeinek 80 százaléka jön hirdetésekből, ez 2020-ban jócskán megcsappant a koronavírus-járvány okozta válság miatt.
A cég legfőbb riválisa, a Facebook is nehéz időket él, számos nagy hirdető csatlakozott a bojkotthoz, hogy gyűlöletbeszéd kiszűrésére kényszerítse a platformot. A Twitter nagyobb botrány nélkül megúszta ugyanezt, ők pecsétekkel informálják a felhasználókat egy-egy tweet tartalmáról.