Nyolcadik a Forbes idei celeblistáján, a Facebook-oldalát 464 ezren követik. Kiss Ádám tudatosan visszafogottan kezeli a saját márkáját. És vendégünk lesz a Forbes Flown október 11-én az Akváriumban!
„A Pöttyös Rudinak nem volt annyi követője, mint nekem, amikor átvettem a rajongóm által indított FB-oldalamat. Az I love alvas volt az utánam következő oldal népszerűségben” – repít minket vissza 2008-ig Kiss Ádám humorista. Oldalát eredetileg egy rajongója kezdte el, amikor „még az Iwiw volt a menő”. „Valaki szólt, hogy itt van ez a kék Iwiw, miért nem megyek át oda. Egy ideig hagytam, hogy más üzemeltesse, de 38 ezer követőnél már úgy éreztem, ideje, hogy Kiss Ádám humorista oldalát Kiss Ádám humorista vezesse. Gondoltam, nyomjuk meg egy évig, hátha működik, ki tudja, mi lesz később. És hirtelen 300 ezrem lett, amikor még senkinek nem volt semmije. A mostani FB-nagyágyúk még el sem kezdték a működésüket.” A kezdeti előny arra is elég volt, hogy később elkezdhette visszafogni magát, ma már előfordulhat olyan hónap, hogy csak kettőt posztol, de az az övé, személyes, hiteles. „Nem vagyok humorelosztó.”
Kiss Ádám / Fotó: Red Lemon
A visszafogottságot Ádám más csatornákra is kiterjesztette. A Showder Klubbal talán ő robbant be a leginkább, a siker után minden egyes adásba, később az RTL minden műsorába is hívták, de húzott egy határt. Három-négy évbe telt (a többi Showderes arccal együtt), hogy elérjék, a csatorna leszálljon róluk és ne hívja őket főzni, reggeli műsorba beszélgetni, kiszabadulni az őserdőből. „2017-ben aki el akar érni, az kettőt kattint és elér. Ha bele akar csöppenni az életembe kicsit, megtalál, ehhez nem kell elmennem minden műsorba.”
„A Showder Klub országos elismertséget hozott, de szinte azonnal ráálltam, hogy évente 1-1 hónapot kivettem, hogy ne használjam el az arcomat.” Ádámnak az ismertséggel más dimenzióban is meg kellett küzdenie.
„Én megfigyelő típusú humorista vagyok, akit tönkrevág, ha felismerik, miközben anyagot gyűjt. Mindig is inkább humorista akartam lenni, mint híres.”
2006-ban még viszonylag titokban lehetett a Humorfesztivál győztese, de a tévéműsor már berepítette a köztudatba. A mai napig erős korlátokat tart abban, hogy hányszor, hol jelenik meg, féken tartja a bulvársajtót is, a magánéletéről szinte semmit sem árul el. „Talán ezért kapott 140 ezret a kislányom talpa, amit születésekor posztoltam. Megbecsülték, hogy ennyit legalább megosztottam. Aki pedig az Instán követ, lehet, hogy látta már az egyik fürtjét is hátulról.”
Ádám most inkább az Instát építi, jobban fekszik neki az a kommunikációs forma, szereti, hogy a bejegyzések eltűnnek egy idő után. „Aki akkor látja, az látja. Nekem ez szabadságot jelent.”
A social média komoly bevételi forrása a humoristának, a bevételeinek negyedét jelenti, de – ahogy ezt a sztároktól megszokhattuk – nem vállal el mindent, csak „amivel azonosulni tud”. Megélhetésének felét humoristaként keresi, tagja a Dumaszínház társulatának, de a fellépéseit nem szereti a FB-on hirdetni. „Becsukhatnám a boltot, ha csak akkor lennének nézőim, ha ott hirdetem magam.”
Azért – mivel szoktak baljós gondolatai lenni – számol azzal, mi lesz, ha egyszer „már nem lesz vicces”. „Ha elmegyek Sopronba, és mondjuk nem ül ott senki.” Ezért néhány éve már vállalkozik is (ez adja az utolsó negyedet a kasszába). Tulajdonos egy gyártócégben, amellyel reklám- és játékfilmeket gyártanak (az egyik tulajdonos az Oscar-díjas Mindenki gyártásvezetője volt), angyalbefektető egy webhostinggal foglalkozó startupban és nemrég egy kis kreatív ügynökséget is indított. Utóbbihoz ért igazán, azt mondja. „Amikor a gyártó cég folyamatosan nem talált embert, aki a kreatív feladatokat megcsinálja, mondtam, hogy hát itt vagyok én, ezt csinálom minden nap, forduljatok hozzám. Kölcsön adom az agyam és a kreativitásom.”
Kiss Ádám vendégünk lesz az októbert 11-i Forbes Flown. Nézzétek meg élőben!