Bő tíz éve, az M43 építésekor akár a kétszeresét kapták hasonló területekért a szegedi kistulajdonosok. Ha nem sikerül feljebb tornászni az árat, perközösség alapítását fontolgatják.
Gigaberuházást indíthat Szegeden a kínai BYD, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, írja a G7. A lap és az MFOR értesülései szerint autók helyett autóbuszokat fognak Szegeden gyártani. A G7-nek a szegedi polgármester, Botka László is megerősítette a beruházási szándékot. Ugyan részleteket nem árult el, közölte, hogy nem akkumulátorgyárról van szó.
Orbán Viktor múlt héten tárgyalt Kínában a senzeni BYD autógyár elnökével. A megállapodásról ugyan nem szivárogtak ki részletek, de a G7 értesülése szerint egy autógyár építése is a terítéken van. A BYD két gyárat tervez európai uniós tagállamokba, a konkrét helyszínekről 2023 végéig dönthetnek.
A szegedi beruházás helyszíne a Béketelep közelében, az M43-as autópálya mellett lesz. Ez alapvetően mezőgazdasági terület, írja a G7: jó minőségű, 30-40 aranykoronás szántók, és 60-70 aranykoronás szőlők és gyümölcsösök találhatóak itt. A területen 130 hektárt bérel egy nagyobb mezőgazdasági vállalkozás, a többi zömében kistulajdonosoké: ők nyilatkoztak a lapnak arról, hogy
a kisajátítási eljárás már meg is indult, az előzetes értékbecslés alapján tett ajánlattal azonban sokan elégedetlenek.
A szántókért hektáronként 2-3 millió forintot kínálnak, ami meglehetősen alacsony összeg: az M43-as autópálya építése előtt, egy évtizede 4-5 millió forint volt a kisajátítási ár. Ha ezt nem sikerül érdemben feljebb vinnie a tulajdonosoknak, bíróságon támadnák meg az árat, a perközösség alapítását fontolgatják a G7 szerint.
Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnököt köszönti Vang Csuan-fu, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnöke a BYD autógyárban, a dél-kínai Sencsenben 2023. október 19-én.