Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kína megtöri Muskot is? Zárt ajtós beszélgetésekre kényszerülnek a Tesla emberei

Mostanában meggyűlik a Tesla-vezér baja a hatóságokkal: Németországban az engedélyeztetési folyamat lassúsága miatt csúszik az első európai gigagyár, miközben Kínában a hatóságok szigorú vizsgálatai és a magáncégek erős kontrollálása okán Musk is kénytelen követni a konkurensek módszerét, és zárt ajtós háttéregyeztetésekre küldeni embereit.

Elon Musk hat hónapos haladékot adott németországi csapatának, hogy elinduljon a gyártás a Tesla első európai gigagyárában, Berlin mellett, írja a német Automobilwoche céges forrásokra hivatkozva. A Tesla szóvivője nem kommentálta az értesülést – a legutóbbi hivatalos tájékoztatás szerint a gyártás 2021 végén indul a fővárostól tíz kilométerre fekvő Grünheidében.

Az eredeti tervek 2021 júliusáról szóltak, de ezt már korábban kitolták, és nyilvánosan panaszkodtak is a lassú szabályozási procedúra miatt, mondván, az teljességgel szembemegy a klímaváltozás miatt sürgető projektek kivitelezésével.

Jóban kell lenni a kínai kormánnyal

A szabályozó hatóságokkal mostanában Kínában is meggyűlik a baja Elon Musk cégének, ott fogyasztói és biztonsági panaszok miatt indult szigorú vizsgálat. A Reuters információi szerint ezért a Tesla most nagy erőkkel próbálja feljavítani kormányzati kapcsolatait, a hatósági hátráltatások ugyanis komolyan veszélyeztetik teljesítményét az Egyesült Államok utáni második legfontosabb piacán.

A kapcsolatok javítására már csak azért is szükség lehet, mert Kína éppen szigorúbb kontrollra törekszik a nagy és befolyásos magáncégek fölött, különösen a technológiai szektorban.

Ez mindenképpen fordulatot jelent a Tesla kormányzati stratégiájában, korábban ugyanis a cég nem vett részt olyan, zárt ajtó mögötti tárgyalásokon, amelyeken néhány erős konkurense, a Toyota vagy a General Motors igen.

A Tesla emberei eddig inkább szakmai konferenciákon szólaltak fel, az autógyár szókimondó tulajdonosa és vezére, a Szilícium-völgy fenegyerekeként számon tartott Elon Musk pedig Twitter-üzeneteiben ment neki a neki nem tetsző szabályoknak és szabályozóknak.

Az elmúlt hetekben viszont legalább négy háttérmegbeszélésen is részt vettek, és elkezdték bővíteni a kormányzati kapcsolatokért felelős stábot, hogy „harmonikusabbá tegyék a Tesla üzleti környezetét a régióban”.

Kína a Tesla második legfontosabb piaca, az eladások 30 százalékáért felel.  

Elon Muskról – a vizionárius, messianisztikus, gátlástalan Twitter-huszárról, de legfőképpen zseni üzletemberről – áprilisi címlapsztorinkban írtunk bővebben, a lap május 4-én kapható utoljára.

Oszd meg!