Mindketten hisznek a tudatosságban, csak másképp. Egyikük a tudatos bőrápolásból milliárdos cégbirodalmat épített, másikuk a kisembereket tanítja a pénzügyi tudatosságra. Az októberi lapszámot bemutató eseményünk, a Kilövés két meghívott vendégének, Rácz Judit krémmániás és Farkas András nyugdíjguru legerősebb mondatai közül válogattunk.
Megjelent a Forbes októberi száma, rendhagyó módon két címlappal. A magazint mindig bemutatjuk a Kilövésen, a vendégek itt egy nappal a hivatalos megjelenés előtt már kézben tarthatják a friss lapszámot – és beszélgethetnek a lapban szereplőkkel valamint a Forbes munkatársaival is. Tegnap a budapesti Marriott hotelben ismét összegyűltünk, hogy beszélgessünk egy jót. Farkas András és Rácz Judit mellett Náray Tamás volt a vendégünk a színpadon, Nárayval nemrég a Forbes.hu-n interjúztunk új, budapesti kiállítása kapcsán.
Forbes Kilövés – 2022. október | Fotók: Fekete Csaba (17 kép)
1. Nem költünk hirdetésekre
„A fő módszerünk az, hogy jó terméket készítsünk, amit minőségi tartalommal kísér.” Judit szerint így könnyen megtalálják őket azok, akik szeretnének elmerülni a tudatos bőrápolás rejtelmeiben.
Hagyományos értelemben nem hirdetünk, Facebook hirdetésekre sem költünk.”
Instagram oldalukon és egy Youtube-csatornájukon a tudatos bőrápolásról rengeteg edukatív tartalmat osztanak meg. „Az a célunk, hogy a hozzánk hasonló geekeket bevonzzuk.”
Rácz Judit
Rácz Judit alapította a kozmetikai termékek népszerű internetes adatbázisát, a Krémmániát. 2014-ben a fórumot felvásárolta a Centrál Médiacsoport, ő pedig a Helia-D-vel közösen termékfejlesztésbe kezdett. Ma a Geek and Gorgeous márka társtulajdonosa, valamint a tavalyi évben 1,8 milliárd forintnyi bevételt hozó Skinsmart multibrand webshop alapítója.
2. Kifejezetten szeretik hirdetni, hogy nem természetes alapanyagokat használnak
„Nem vagyunk natúr brand, kifejezetten szeretjük hirdetni, hogy minden, amit használunk, az kemikália, tehát a víz is az.” Judit a tudományosan megalapozott szemléletben hisz, a termékeik klinikailag bizonyított hatóanyagokból készülnek, a Geek and Gorgeous termékeit ma már a saját laboratóriumában teszteli.
Nagy a piac. Valakiét a citromos arcradír, a mi vásárlóink szívét a retinol szó dobogtatja meg.”
3. A Skinsmart nem egy szexi ajándékmárka
A Skinsmart nem egy szexi ajándékmárka, nem jó illatú, nem színes csomagolású. Nálunk azok vásárolnak, akik tudatosan akarják megoldani a bőrproblémáikat.”
4. Ömlik a pénz a nyugdíjbiztosításokba
Rácz Juditot Farkas András nyugdíjguru váltotta a színpadon, akivel Fekete Emese beszélgetett. „Ha nem gondolkodunk hosszú távon a pénzügyeinkről, akkor pokoli nehéz helyzetbe navigáljuk magunkat nyugdíjas korunkra. Különösen most, amikor egy ilyen rendkívüli helyzetben élünk. Az infláció 25 éve nem volt ilyen magas. A globális felmelegedés 12 ezer éve nem volt ilyen pusztító hatású. 77 éve nem volt olyan háború, mint most, ami nyilvánvalóan nagyon sok ember kedvét elveszi attól, hogy hosszú távú megtakarításba fektesse a pénzét. Legalábbis ezt mondaná az első ránézésre az ember, de nem így van, mert azt látni, hogy ömlik be a nyugdíjbiztosításokba.
De nem a fiatalok fektetnek be, hanem az 50 pluszos korosztály. Nyilván azért ők, mert nekik írom a cikkeimet.”
Farkas András
Farkas András nyolc éve lett főállású nyugdíjguru. Facebook-oldalát 87 ezren követik rendelkezik. Nyugdíj- és jövőbiztosítási szakértőként rendszeresen posztol a nyugdíjat érintő fontos kérdésekről, tanácsokról.
5. Az önbecsapásban zseniálisak vagyunk Magyarországon
„Nem fog emelkedni a nyugdíjkorhatár, nyugdíj is lesz, nem kell félnie senkinek, csak picike lesz az összeg. Tehát, aki meg tud élni picike nyugdíjból, az nagyon szép rózsaszín jövőt tervezhet maga elé. Az önbecsapásban zseniálisak vagyunk Magyarországon.
Jaj, majd csak lesz valahogy, majd az állam eltart minket, ebben mindig is jók voltunk, csak hát ez a valóságban nem így van.”
6. Pénz szorozva idővel
„Az én kedvenc mondásom a következő: minden megtakarítás kulcsa az a pénz szorozva idővel. Minél több időd van, annál kevesebb pénzzel is eléred a céljaidat.
Általában elfeledkezünk arról, hogy az egész életünket vezérli az exponencialitás, amit pénzügyi szektorban úgy hívunk, hogy kamatos kamat, vagy hozamos hozam törvénye.
Tehát hosszú idő alatt elképesztő módon meg tud sokszorozódni a pénzünk.”
7. Nem akkor kell részvényt venni, amikor divatos
„Hogyha a tőkepiacokon nemcsak mocorog a medve, hanem már ott ordít végig minden piacon, akkor kell igazán elgondolkodni a részvényvásárlásról. Az emberek nagy többsége azt a hibát követi el, hogy akkor veszik meg a részvényt, amikor az nagyon divatos lesz.
Na, ez a birkamentalitás, ami mindig félreviszi a megtakarítókat. Általában ellenúszásra van szükség ezeken a piacokon.
Ha most bezuhannak a részvényárak, és valaki fiatal, akkor tessék most venni részvényt!”