A GKID első féléves riportja alapján a teljes online napifogyasztásicikk-piac az előző év azonos időszakához képest 13,3 százalékkal nőtt, a Kifli.hu pedig 40 százalék körül zárt. A lassuló piac ellenére a Kifli.hu a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.
Növekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a
belföldi online kiskereskedelem – írta a GKID elemzőcég a friss évközi Online Retail Flash
Riportjában, amit a Kifli.hu küldött el a Forbes.hu-nak.
570 milliárdos piac
2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom
évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest. Ezzel
szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a
maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával. A GKID első féléves riportja alapján a teljes
online FMCG-piac (napi fogyasztási cikkek) az előző év azonos időszakához képest 13.3 százalékkal nőtt, a Kifli pedig 40 százalék körül zárt.
Számszerűen, a Kifli a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.
A napi fogyasztási cikkek online piaca 2020-ban, a covidjárvány alatt kezdett hatalmas növekedésbe, és ez a lendület még 2021-ben is tartott. 2022 első félévében aztán a háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekord méretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését.
A Kiflinél költenek a legtöbbet
A tranzakciószám azonban árbevételtől függetlenül mindenhol nőtt. Az átlagos kosárérték éves összehasonlításban alig változott az online FMCG-piac szereplőinél. Azonban itt is a Kiflinél költenek a legtöbbet, közel 20 százalékkal többet egy átlagos rendelés leadásakor, mint máshol. Így a Kifli mára már több mint a teljes online FMCG-piac negyedéért felel értékben, és minden ötödik tranzakció a Kifli.hu felületén megy keresztül.
Borítókép: Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője