A back office, a pénzügyi szolgáltatások területén az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban nem álló adminisztrációs és támogató személyzet lesz a legnagyobb veszélyben.
Mi történik? A nemzetközi bankszektorban 200 ezer állás is megszűnhet a következő három-öt évben amiatt, hogy a mesterséges intelligencia (AI) átveszi a jelenleg emberek által végzett feladatok egy részét – áll a Bloomberg Intelligence (BI) felmérésében.
Mit jelent ez? A megkérdezett információs és technológiai vezetők azt mondták, hogy átlagosan 3 százalékkal csökken a munkaerő az AI terjedésével. Tomasz Notzel, a Bloomberg Intelligence vezető elemzője szerint a back office, a pénzügyi szolgáltatások területén az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban nem álló adminisztrációs és támogató személyzet lesz a legnagyobb veszélyben.
„Minden olyan munka, ami rutinszerű, ismétlődő feladat, veszélyben van” – mondta.
Miért érdekes ez? A felmérés eredményei azt mutatják, hogy az AI-alkalmazás térnyerése az iparágban magasabb bevételekhez vezet. A bankok adózás előtti nyeresége pedig 12-17 százalékkal magasabb lehet 2027-ben, ami 180 milliárd dollárral növeli nyereségüket azzal, hogy a mesterséges intelligencia javítja a termelékenységet.