Az amerikai Forbes idén is összeállította a világ legjobban kereső youtubereinek listáját. Az idei első helyezett közel dupla annyit keresett, mint a tavalyi első helyezett, de a top tízben egy hétéves kislány és egy tízéves kisfiú is helyet kapott.
Az első helyezett minden rekordot megdöntött 2021-es keresetével, nem csoda, a videóinak össznézettsége már tízmilliárd fölött jár.
Mr. Beast, azaz Jimmy Donaldson olyan hírességeket körözött le, mint Billie Eilish, Kim Kardashian vagy Angelina Jolie.
A top tíz youtuber összesen 300 millió dollárt, azaz közel százmilliárd forintot keresett tavaly, persze a platform is hasít: hamarosan elérik a kétmilliárdos látogatószámot. A lap szerint egyre nehezebb lesz megkülönböztetni a digitális sztárokat a mainstream sztároktól – legalábbis a fizetésük alapján.
1. Mr. Beast (Jimmy Donaldson)
54 millió dollár (16,8 milliárd forint)
Közel dupla annyi keresettel, mint a tavalyi első helyezett 29,5 millió dollárja,Mr. Beast, azaz Jimmy Donaldson élre tört, köszönhetően a megugró nézőszámainak. 2021-ben több mint 1600 étterem állt össze vele USA-szerte, hogy Mr.Beast brandingelt hamburgert árulhassanak. A youtuber 90 milliós feliratkozótáborban népszerűsítheti a nevével fémjelzett burgereket, az éttermekkel fele-fele arányban osztoznak a profiton.
2. Jake Paul
45 millió dollár (14 milliárd forint)
2019-ben és 2020-ban sem került fel a listára, most azonban megerősödve tért vissza a bokszoló-youtuber. Sportolói karrierje most is többet nyom a latba a vloggerkedésnél, három alaposan marketingelt mérkőzést nyert meg MMA-harcosokkal, kettőt Tyron Woodley-val, egyet Ben Askrennel. Testvére, Logan Paul 2017-ben nagy port kavart, amikor levideózott egy hullát egy olyan japán erdőben, ahol gyakran követnek el öngyilkosságot. A márkák elpártoltak mellőle és a botrányból testvérének, Jake-nek is jutott. Mára újra keresnek Youtube-hirdetésekből, de Jake Paul többnyire csak a meccsei hirdetésére használja a platformot.
3. Markiplier
38 millió dollár (11,8 milliárd forint)
Kevesen tudnak annyi pólót, pulcsit és brandingelt kacatot eladni, mint Markiplier. Ennek köszönhetően közel kétszer akkora keresettel szerepel most a listán, mint tavaly.
Markiplier a jövőben tévés karrierjét szeretné építeni, a The Edge of Sleep című 2019-es podcastjából idén forgatott sorozatot, aminek épp otthont keres. Youtube-on 31 millió feliratkozója van.
4. Rhett és Link
30 millió dollár (9,3 milliárd forint)
A duó munkássága egy napi talk show-val kezdődött, mára egész médiabirodalommá fejlődött spinoff műsorokkal és saját márkás termékekkel. Mythical Accelerator Fund-jukon keresztül kezdő youtubereket karolnak fel és biztosítanak számukra tőkét a tartalomgyártáshoz.
5. Unspeakable
28,5 millió dollár (8,8 milliárd forint)
Új szereplő a listán az Unspeakable című csatorna mögötti gamer srác, aki négy csatornáján összesen 20 millió embert ér el.
6. Nastya
28 millió dollár (8,7 milliárd forint)
Eladta a régi Youtube-videói jogait a Spotter nevű ügynökségnek, az új videókét azonban megtartotta. A hétéves Nastya Oroszországból emigrált az USA-ba, játékos videói már közel 88 millió feliratkozót vonzanak.
7. Ryan Kaji
27 millió dollár (8,4 milliárd forint)
Négyéves kora óta játékokat próbál ki és véleményez a Youtube-on az azóta már tízéves Kaji személyes márkáját hamarosan újra kell gondolni – a videók alapján erre különösen nagy hangsúlyt fektet a két szülője. Édesapja, Chris Williams a Disney egyik volt felsővezetője.
8. Dude Perfect
20 millió dollár (6,2 milliárd forint)
Víz alatt fekvenyomás, kétfedelű repülőgép szárnyán sétálgatás (repülés közben), a Dude Perfect társasága a Youtube-ra költöztette a Jackasst.
9. Logan Paul
18 millió dollár (5,6 milliárd forint)
Bátyjához hasonlóan ő is visszatérő, 2018 óta először szerepel a listán. Tavalyi legnagyobb dobása, hogy eladta a világ első hírességgel fémjelzett NFT-t ötmillió dollárért.
10. Preston Arsement (4,9 milliárd forint)
Négy csatornát is visz, de mindenki a Preston Playz-ről ismeri. Arsement főleg Minecrafttal játszik, a fő csatornáján 12 millió feliratkozója van.
Fotó: Like Nastya Vlog // Facebook