Szépségfronton erősítené meg piaci pozícióját a H&M, amely májusban nyitja meg első két H&M Beauty üzletét Norvégiában.
A H&M eddig is árulta saját márkás sminktermékeit, de most kifejezetten sminktermékekre specializálódott, más márkákat is kínáló üzleteket nyit, mindkettőt májusban, és mindkettőt a norvég fővárosban, Oslóban.
Ezekben a boltokban más – többek között skandináv – márkákat is forgalmazni fognak, például a Huda Beauty, a Wishful, a Kayali, a Smashbox, az Anastasia Beverly Hills, illetve az Origins termékeit.
Koktélbár és gyógyfürdő
A hivatalos közlemény szerint a cég az elmúlt években aktívan dolgozott saját szépségüzletágának kiépítésén. A beauty termékek behozásával a vásárlói igényekre reagálnak, szeretnének vevőiknek minél magasabb szintű üzletélményt nyújtani.
Az egyenként 300 négyzetméteres és körülbelül 80 márkát kínáló üzletek a sima H&M üzleteken belül lesznek, de külön bejárattal is rendelkeznek majd.
A termékek mellett szépségsarok is lesz, a vásárlók pedig segítséget és tanácsot kaphatnak az üzletben dolgozó szépségtanácsadóktól. Az üzletek dizájnja a koktélbár-gyógyfürdő vonalon mozog.
Ruhafronton lemaradóban
A H&M lassan talált magára a covid után, a 2022-es forgalmuk még 4 százalékkal alacsonyabb volt, mint a 2019-es. A tavaly novemberben zárult előző üzleti évükben jelentősen, 68 százalékkal 349 millió dollárra csökkent a nettó profitjuk, részben azért, mert
a növekvő infláció ellenére sem emeltek jelentősen áraikon.
Ezzel szemben a fő kihívójuknak számító, a Zarát is tulajdonló, spanyol Inditex csoport forgalma tavaly 15 százalékkal már túlszárnyalta a covid előtti, 2019-es számaikat. Mindezt az orosz-ukrán háború okozta gazdasági turbulenciák és a költségeik emelkedése ellenére sikerült elérniük.
Tavaly decemberben kezdődött üzleti évének első negyedévében viszont már a H&M-nek is jól ment: forgalmuk 12 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában.