Mivel a tomboló infláció miatt egyre több fogyasztó keresi az olcsóbb termékeket, gyorsít terjeszkedésén a Pepco disztkontlánc.
A Financial Times cikke szerint a Pepco már idén is felülmúlta céljait: szeptemberig 516 új üzletet nyitott az eredetileg tervezett 450-nel szemben. Idei üzleti évükben összesen 550 új bolt megnyitását tervezik, ezzel világszerte több mint 4500-ra nőne egységeik száma. A boltok Európában Pepco és Dealz néven futnak, az egyetlen kivétel az Egyesült Királyság, ahol Poundlandként találhatók meg.
A tavaly a Varsói Értéktőzsdére is bevezetett Pepco csoport pénzügyi vezetője, Mat Ankers a Financial Timesnak azzal magyarázta, hogy nem vesznek ki osztalékot a cégből, hogy még mindig látnak lehetőséget a növekedésre, így a terjeszkedésbe forgatják vissza a profitot.
Nem sok olyan lánc van, amely a Pepco ütemében nyitna új boltokat, de az eredetileg a Közép- és Kelet-Európára koncentráló, az alacsony keresetűeket megcélzó Pepco lendületesen megy előre: idén a tervezettnél kétszázzal fog több boltot nyitni.
Időközben pedig nemcsak a mi régiónkra koncentrál, hanem Spanyol-, Görög- és Olasz- és Németországban is megvetette a lábát, tavaly pedig a CCC-vel karöltve Ausztriában kezdett terjeszkedni.
Ankers elmondta, hogy a tervezett, 350 és 400 millió euró közötti tőkekiadások meghaladják a 2021-es 225 millió eurót, és majd arra is szánnak forrásokat, hogy kicsit átszabják, újrapozícionálják közép-európai boltjaikat.
A Pepconak Magyarországon 229 üzlete van.
A Pepco forgalma az idén 17 százalékkal, 4,8 milliárd euróra emelkedett, az adózás előtti nyereség pedig 300 millió euróra, ami 25 százalékos éves növekedés. Hosszabb távú terveik is nagyratörőek: öt éven belül elérheti az 1 milliárd eurót a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA).
Az Egyesült Királyságban a csoportátlagnál alacsonyabb, 2,6 százalékos volt a forgalomnövekedés 2022-ben, de ez még így is a piaci átlag felett van, mondta Ankers. Bár megfogalmazása szerint a brit piac a spektrum kihívásosabb felén van, de meggyőződésük, hogy kifizetődő stratégia lesz, hogy magas infláció mellett olcsó termékeket kínálnak.