A két magyar cég által készített Locsight nevű applikációval napra és órára lebontva megnézhető, mikor, mekkora tömeg van a budapesti és Pest megyei plázákban és hipermarketekben.
A Helix Consulting és a CBRE Magyarország által közösen fejlesztett felülete naponta frissül, és megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mennyire nagy, vagy éppen alacsony az adott bevásárlóközpont forgalma, amivel elkerülhetjük a legzsúfoltabb órákat. A kereskedelmi-térinformatikai szolgáltatás Locsight néven fut.
A platform szolgáltatása amúgy is ez: a mobileszközök helyadatai alapján meghatározza a készülékek mozgását térben és időben, ezzel pedig egy-egy helyszín valós idejű forgalmát és annak változását tudja kimutatni. Korábbi sajtóközleményükben hangsúlyozták, hogy az így felvett minta rendkívül nagy elemszámú, a kapott információk pedig nem önbevallásra, hanem mérésre alapoznak, így jóval pontosabbak.
Fotó: Sunyu Kim // Unsplash