Bemutatták a cégek 2022-es karácsonyi reklámfilmjeiket, melyeknek univerzális üzenete alig változik, így a témák és szereplők terén kell bedobniuk minden évben újabb kreatív ötleteket. Hagymaszeletelésre felkészülni, mutatjuk a kedvenceinket.
Ráfordultunk az ünnepi időszakra, amikor már tényleg nem tudunk majd úgy lemenni a boltba ársapkás tojásért, hogy ne zúgjon a fülünkbe a csengettyűszó, ne érjen utol Mariah Carey öt oktávos hangja, és ne kerüljön levakarhatatlan csillámpor a kabátujjunkra.
A karácsonyi hangulat nagy rajongói minden évben epedve várnak erre és a legnagyobb cégek reklámfilmjeinek megjelenésére. Zsepiket elő, itt van spoilermentes, szubjektív válogatásunk.
Zwack Unicum: Haumann Péter emlékére
A hazai közönség egyik legkedvesebb idei karácsonyi kisfilmje az apák és fiaik közötti különleges kapcsolatot és a visszaváró otthon erejét helyezte a középpontba. Főszereplője Haumann Máté és májusban elhunyt édesapja, Haumann Péter. A film még az év elején készült részben a Magyar Vasúttörténeti Parkban, Nyitrai Márton rendezésében.
Telekom: a magányos buszsofőr
Egyed Brigitta főszereplésével forgatott reklámfilmet idén a Telekom. Megmutatja, mekkora ereje lehet egy rutinszerű kérdésnek, az egyszerű odafigyelésnek. És azt is, hogy nem kell minden karácsonyi reklámba túlzott csillogás és romantika ahhoz, hogy működjön.
Lidl: a girbegurba fenyőket is szereti valaki
Én, aki rendszeresen csak azért viszek haza a halál torkából az üzletekből kiszáradt, túlöntözött vagy egyszerűen csak rosszul kezelt növényeket, hogy megmentsem őket, nagyon tudok azonosulni ezzel a reklámmal. A sztori kedves, a poént nem lövöm le.
Vodafone: Ajándék
A történet középpontjában egy kisfiú áll, akit édesanyja egyedül nevel, a fiú a tökéletes karácsonyi ajándékot keresi. A sztori maga is szívmelengető, de a felcsendülő dal mindent visz: a Piramis Ajándék című örök slágere az egyik főszereplője a kisfilmnek.
McDonald’s: a karácsonyi lista
Végtelenné nyúló karácsonyi kívánságlista, meseszerűen libbenő papírtekercs és A Lényeg felismerése gyerekszemmel.
John Lewis: nem életközépi válság
Minden évben nagy várakozás övezi a John Lewis reklámját. Ezúttal egy középkorú férfit látunk, aki furcsa kihívást tűzött ki maga elé: gördeszkázni tanul, mindenáron. Hogy miért, és ennek az egésznek mi köze van a karácsonyhoz? Mutatjuk:
Boots: mindenkinek, ami jár
Mindenkinek jól jönne egy csodálatos segédeszköz, mi megkönnyítené a karácsonyi ajándékok kitalálását, hogy ne álljon ott ötlettelenül december 23-án a tömegnyomorban valamelyik bevásárlóközpontban. Sok cég az élményekre, az odafigyelésre hívta fel a figyelmet vagy kifejezetten a termékek felhalmozása ellen emelt szót, a Boots, a brit szépség- és gyógyszeripari kiskereskedő viszont inkább klasszikusan az ajándékvásárlás felé terelte a történetet.
Aldi: Répás Reszkessetek betörők
A nyitójelenettől kezdve folyamatosan attól félek, hogy a Virslipartira (Sausage party) hajazó kalandokra fut ki a történet, de szerencsére egy kedves Reszkessetek betörők-feldolgozásról van szó, mely az eredetinek megfelelően happy enddel és összeborulással zárul.