Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kapitány István: 2030-ig a világ legnagyobb elektomos töltőállomás-hálózatát hozzuk létre

A heti Forbes Élőben Galambos Márton főszerkesztő Kapitány Istvánnal, a Shell globális alelnökével beszélgetett.

Kapitány István a legmagasabb pozícióban lévő magyar menedzser a világon. Harmincnégy éve dolgozik az angol-holland alapítású Shellnél. Már hetedik éve felel több mint 500 ezer munkatársért 80 országban. A teljes életútját 2019 májusában mutattuk be a Forbes címlapján. Akkor sokat beszélt utazásiról, egy évben 200 napot volt úton.

„Most pedig a hidegkúti remete jelentkezik online. Amikor ide megérkeztek háromszáz évvel ezelőtt a szorgalmas sváb telepesek akkor nem vizionálták, hogy egyszer Hidegkút-Ófalu lesz egy globális vállalt kereskedelmi központja”

– viccelődik a beszélgetés kezdetén arról, hogy már egy éve ő is home office-ból dolgozik.

Nemcsak Kapitány életvitele változott, a Shell is új stratégiai irányokba indult, de a járvány ellenére tavaly is nőtt a nyeresége éves szinten. 2020-ban 5 milliárd dollár nyereséget termeltek. „Üzemanyageladásból 20 százalékkal kevesebbet bonyolítottunk le 80 országban 46 ezer kereskedelmi egységgel, de a Shell Shopok egy vásárlóra jutó forgalma 30 százalékkal nőtt.” Kapitány szerint ez azért van, mert sokan szerették volna elkerülni a nagyobb bevásárlóközpontokat és a benzinkút közelebb is esett hozzájuk. A Shell kutak 99 százaléka szerte a világon nyitva volt az elmúlt egy évben.  

Már a 2019-es címlapinterjúban is beszélt arról, hogy válságidőszakban az olajon nem lehet olyan sokat keresni, ezért a kiskereskedelemi lábnak megnő a jelentősége, de azt mondja, most mégsem erre, hanem a marketingre helyezik a legnagyobb hangsúlyt a Shellnél.

„2050-re karnbonsemlegesek szeretnének lenni. Ehhez vásárlókra van szükségünk, ahhoz, hogy elérjük őket pedig erős marketingre.”

A Shell az Egyesült Királyságban jelenleg piacvezető a 3000 elektromos töltőállomásával, 2030-ra a világ legnagyobb elektromos töltőállomás-hálózatát hozná létre. Ami Kapitány személyes céljait illeti: „ez a Shellnél töltött elmúlt több mint harminc évem legizgalmasabb időszaka, de ha úgy alakul a helyzet kész vagyok más feladatokat is vállalni” – mondja arról, hogyha a főnöke elhagyná a posztját, szívesen lenne a cég elsőszámú vezetője.

A teljes beszélgetést, amelyben volt még szó a Ferrarival megújított együttműködésükről és arról is, hogyan segítene a Shell a Forma1-nek is karbonsemlegessé válni, itt lehet visszanézni:

 


Ha nem maradnál le a következő adásról, kövesd a Forbes Magyarország Facebook oldalát!

A Forbes Élő 17.30-at a Cofidis támogatja.

Borítókép: Kapitány István Londonban, a Forbes magazin fotózásán /Orbital Strangers archív

 

Oszd meg!

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója