Bécsben próbál befektetőt találni a magyar fejlesztésű okosbicikli. A csapat célja, hogy minél több embert győzzenek meg, két keréken érdemes közlekedni négy helyett.
A bécsi Pioneers fesztivál szervezői minden évben kiválasztják európa 500 legígéretesebb startupját, akik bemutatkozási lehetőséget kapnak a befektetők és a látogatók előtt. Idén az Ienciu János által 2016-ban indított projekt, a Zoi OkosBicikli is bekerült a kiválasztottak közé.
“A Zoi-val a városi biciklizés több lehet, mint egy veszélyes hobbi: egy széles körben elfogadott, elsődleges közlekedési mód a túlzsúfolt városokban, ami minden szempontból egészségesebb és nem mellesleg költséghatékonyabb, mint autókkal telefüstölni az élőhelyünket” – mondta az alapító.
A Zoi OkosBicikli a bringás és a bringa biztonságát egyaránt megóvja. A hazai fejlesztés abban tűnik ki a versenytársai közül, hogy nincs Bluetooth vagy Wifi (tehát kb. 15-20m) hatótávolságra korlátozva a követhetősége. A kerékpár távolságtól függetlenül riasztja a tulaját már akkor, ha valaki megpróbálja elkötni. Lopás esetén pedig legyen bármilyen messze is a kerékpár, a tulajdonosa akkor is látja a pontos lokációját egy mobilapplikáción keresztül. A beépített szenzorok érzékelik, ha komolyabb baleset történt, és a kerékpáros magatehetetlen állapotba került. Ekkor az OkosBicikli automatikusan elküld egy segélykérő üzenetet a baleset pontos helyszínével együtt a kerékpáros által megadott kontakt személynek. Így biztosan útnak indul a segítség
A fejlesztők természetesen gondoltak olyan hétköznapi igényekre is, amik bármikor “életmentőek” lehetnek: a kerékpárral akár álló helyzetben is tölthetjük az okostelefonunkat, emellett pedig beépített első és hátsó LED-lámpáira mindig számíthatunk.
A Zoi a Telenor Accelerate programját követően az elkészült prototípussal most hosszú távú befektetőket és további fejlesztőket keres. A Telenor inkubációs programjában más startupokkal együtt mentorálást és tanácsadást kaptak, hozzáfértek a Telenor ügyfélköréhez (tesztelési és marketinglehetőségek a Telenor Csoport 200 millió ügyfele és 1 millió nagyvállalati partnere körében), valamint a program kiírása szerint a Telenor vállalta, hogy az ígéretesebb csapatokba maximum 10 millió forintot be is fektet.