Az Uber által üresen hagyott piacra pályázik a Car4you. Szolgáltatásán egyelőre nem talált fogást egyetlen hatóság sem.
Találékony a magyar, szokták mondani, s emlegetni azt a bizonyos forgóajtót, amin később megy be, de előbb jön ki. A magyar fejlesztésű szolgáltatás lényege: ha már nem rendelhet a felhasználó közösségi autót, béreljen autót és sofőrt egyszerre – akár 25 percre, egy út erejéig. A Car4you pedig nem tesz mást, mint alkalmazásával megkönnyíti ezt az elsőre bonyolult konstrukciót, lehetővé teszi, hogy egyszerre két szolgáltatást vegyen igénybe a felhasználó.
Az ötlet elsősorban az Uber kivonulásával munka nélkül maradt sofőrökre alapozott, de az egy hónapja indult, és egyelőre csak Budapesten elérhető szolgáltatás, úgy néz ki, kell az embereknek: szeptember 16. óta közel hétezren vették igénybe, tízezren töltötték le az applikációt – tudtuk meg a Car4you-tól. A tarifa a taxizásnál kedvezőbb, a kombinált szolgáltatásnál (tehát sofőr és autó egyszerre, merthogy külön-külön is lehet) 450 forintos kiszállási díj mellett 210 forint kilométerenként. Az autókölcsönzéshez és a sofőrkölcsönzéshez sem kell BKK engedély, mert a Car4you nem végez közlekedés-szervezést, mint ahogy tette ezt például az Uber. A cég tehát egyszerre két szolgáltatást nyújt, a végeredmény pedig ugyanaz, amit az Uber tudott.
A szolgáltatás tulajdonosa egy magyar magánszemély, Orosz Róbert (aki nem akart nekünk nyilatkozni), övé az applikációt üzemeltető Application Operation Kft., amely 3 millió forint kezdőtőkével alapult.
„A céget egy hónap alatt többször is ellenőriztek a Budapesti Közlekedési Központ és a NAV is, de egyszer sem találtak kivetnivalót a működésben” – mondta a Forbes.hu-nak dr. Tatár Jeromos, a cég jogásza.
Az autóflotta jelenleg 60 autóból áll, de folyamatosan keresnek új, autót biztosító partnereket, így sofőröket is. Egy regisztráció, valamint személyes találkozó után bárki sofőr lehet, aki elmúlt 21 éves, van jogsija és vezetői gyakorlata. Az autókat műszakilag átvizsgálják és figyelnek arra, hogy 4-5 évnél nem régebbi, felső-középkategóriás kocsik legyenek, sőt, tervezik, hogy elektromosat is lehet majd választani. Ahogy abban is bíznak, hogy a fővárosi megtapadás után vidéken is elérhető lesz a szolgáltatás.