Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

fotó: rawpixel // Unsplash

Imádjuk a sört: tavaly 150 milliárd forintot költöttünk rá

A tavalyi évben 150 milliárd forint fölé kúszott a sörpiac kereskedelmi forgalma: értékben 11, mennyiségben 4 százalékkal nőtt a sör hazai kiskereskedelmi értékesítése. A bővülés mögött nem az áremelkedés, hanem a minőségi és az alkoholmentes sörök szélesebb körben való elterjedése áll.

A Nielsen piackutató cég összesen 90 kategóriát vizsgált meg a bevételük alapján, és a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb összeg. Értékben csak a feldolgozott húsnak volt nagyobb forgalma – írja a Világgazdaság.

2018-ban a bolti eladások 90 százaléka hagyományos sör volt, az ízesített típusok aránya 7 százalék, míg a fennmaradó 3 százalékot a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasör jelentették.

A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát az alkoholos sörök tették ki, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenést jelent. Ez azt jelenti, hogy az alkoholmentes típusok fogyasztása is erősödött.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek. A korábbi adatok szerint

2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon.

A tavalyi forgalom szintén hasonlóan alakulhatott, vagy néhány százalékkal meg is haladhatta ezt.

 

"Aki vállalja a közönség előtti szereplést, annak vállalnia kell a tapsot meg a füttyöt is. Nincs apelláta."