A tavalyi évben 150 milliárd forint fölé kúszott a sörpiac kereskedelmi forgalma: értékben 11, mennyiségben 4 százalékkal nőtt a sör hazai kiskereskedelmi értékesítése. A bővülés mögött nem az áremelkedés, hanem a minőségi és az alkoholmentes sörök szélesebb körben való elterjedése áll.
A Nielsen piackutató cég összesen 90 kategóriát vizsgált meg a bevételük alapján, és a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb összeg. Értékben csak a feldolgozott húsnak volt nagyobb forgalma – írja a Világgazdaság.
2018-ban a bolti eladások 90 százaléka hagyományos sör volt, az ízesített típusok aránya 7 százalék, míg a fennmaradó 3 százalékot a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasör jelentették.
A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát az alkoholos sörök tették ki, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenést jelent. Ez azt jelenti, hogy az alkoholmentes típusok fogyasztása is erősödött.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek. A korábbi adatok szerint
2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon.
A tavalyi forgalom szintén hasonlóan alakulhatott, vagy néhány százalékkal meg is haladhatta ezt.