Magasan verik a világátlagot az egymillió főre jutó superchargerek számában, használhatják a buszsávot, és még a komp is ingyen van.
Aki Norvégiában autózik, az három dologra készüljön fel: a havas hegycsúcsokra, a gyönyörű fjordokra, meg arra, hogy a minden bokor mögött van egy Tesla.
Elon Musk csodaverdájából 2015-ben 4000 darab kelt el Norvégiában (ez kb. a teljes 2015-ös termelés 10%-a!) ezzel Norvégia a második legnagyobb piaca a kaliforniai autógyártónak – az ország egyébként is elektromosautó-nagyhatalommá kezd válni, az amerikai Forbes cikke szerint minden harmadik eladott új autó már vagy teljesen elektromos, vagy legalább hibrid, és a norvég kormány szerint 2025-re (ez már csak 8 év!) egy darab benzines vagy dízeles autó sem lesz forgalomban.
És ez azoknak a fránya politikusoknak is köszönhető.
Norvégiában elektromos autót venni olyan, mint bemenni a szupermarketbe egy kuponfüzettel – a kasszánál delejes vigyorral az arcunkon vagdoshatjuk le a százalékokat az eredeti árról. Aki Teslát vesz, annak nem kell megfizetnie a vásárlás utáni illetékeket és a 25%-os adót (lényegében Áfát). A városi töltőhálózat használata ingyenes, csakúgy, mint a fjordok közötti autós kompok használata. Az elektromosautó-tulajdonosok kicselezhetik a dugókat, mert a buszsáv használata megengedett.
Ja, és van itt még valami. A Teslák töltéséhez használt úgynevezett superchargerek számában ugyan az Egyesült Államok jár az élen, ám ha a lakosságszámra vetítjük ki a töltők számát, egyből fordul a kocka, és Norvégia egy határozott ugrással az első helyre kerül – míg az USA egymillió lakosára 1,2 töltő jut, ugyanez az arány Norvégiában 6,3.