A komáromi új Duna-hidat 2017 végén azért kezdték építeni, hogy a járművek Komáromot elkerülve mehessenek át a Dunán. A pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt, ezzel befejeződött a leghosszabb szakasz építése.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-odalán azt írja, hogy múlt héten megtörtént a komáromi Duna-híd merevítőtartójának Szlovákia irányába történő kitolása – szúrta ki a hvg.hu. Február 14-én beemelték az első szabadszereléssel készülő elemet, így már 278 métert helyeztek el a 600 méter hosszú merevítőtartóból. Elkészült a pilon alsó háromszögének acélszerelése, valamint további 6 elemet is beemeltek. A 120 méter magas pilonból 42 métert elhelyeztek, 100 méter magasságig a pilonelemeket már a helyszínre szállították.
fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. // Facebook
A munkákat most Magyarországon folytatják, miután elkészül a pilon, jöhet a víz fölötti pályaszerkezet építése. A híd megépülésével azt ígérik, hogy százezreknek lesz könnyebb a közlekedést.
fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. // Facebook
A 600 méteres hídon átvezetett 2×1 sávos szakasz a magyar oldali 1. sz. főutat köti össze a szlovák oldali 63. sz. főúttal. A hídon a kerékpárút és gyalogos járda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz.
2017-ben a Komárom-Komarno közötti új Duna-híd megépítésére kiírt közbeszerzést a Mészáros és Mészáros Kft. és a Hídépítő Zrt. konzorciuma nettó 27,3 milliárd forintos ajánlattal nyerte meg.
Kiemelt kép: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. // Facebook